Jim Vold Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hei! Sist tirsdag når jeg landet på Torp om dagen, så jeg en grønn F-104 og en F-86 (eller var det F-84) som parkerte ved den gamle terminalen. Noen som kan fortelle mer om dette da det er "SJELDEN" vi ser slikt der.. Står de der fortsatt, så kanskje jeg tar bilder i morgen? Takker på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Mener det kan være samme fly som stod ved Dakota huset/Brannstasjon for ei god stund siden? Noe som Dakato Norway pusser opp om jeg forstod det rett på plakaten. En stund siden jeg var der og så et par "nye" fly men ukjent med om jeg tenker på samme flyene som deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Hvis den var grønn og lignet på en Sabre kan det jo ha vert en svensk Tunnan http://no.wikipedia.org/wiki/Saab_29_Tunnan Vill gjetting, men det er nå et par flygedyktige av de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Merch Grønmyr Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Lignet veldig på en av de ja! men nå var jeg der for 3uker siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 Jeg er bombesikker at en av dem er F-104.. :-) Den andre er jeg mer usikker og mener det er ikke en Tunnan.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 30. juli 2011 Del Skrevet 30. juli 2011 Det var en kar på Flyprat her om dagen som lurte på akkurat det samme, flyet han postet bilde av var ihvertfall en RF-84F Thunderflash. Dette er "recce"-utgaven av F-84F og ble brukt av Luftforsvaret frem til 1969 da det ble erstattet med RF-5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jim Vold Skrevet 30. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2011 takk, Fredrik!! Ser bildet i Flyprat! Det stemte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.