Mads Hjemmen Skrevet 16. juli 2011 Skrevet 16. juli 2011 Hei! Nå som PPL-A tar opp både tid og penger, blir jeg nødt til å vurdere min hobby som RC-flyger. Tenkte derfor jeg ville se om noen her inne er interessert i å kjøre mitt utstyr til RC. [size:14pt]Flyet: AT-40L (lavvinget)[/size] Flyet flyr fint og er fullstendig kalibrert. VIKTIG: ikke HELT for nybegynnere, men fungerer sikkert også fint som et nybegynnerfly om man er tålmodig. Flyet har vel flydd ca 10 timer tilsammen, men fremstår som nytt. Flyet kommer raskt opp i luften og er stabilt som pøken! Maxfart: ca 80km/ +/- [size:14pt]Motor: SC-52[/size] Motoren er en SC-52 2-stroke ca 1hk som er innkjørt og fungerer perfekt! Aldri hatt problemer med motoren. Glødeplugger følger med. [size:14pt]Radio: HITEC optiv 6 [/size] Radioen er en 6 kanals radio og er satt opp til flytypen over. Sammen med radioen følger sender og servoer (som er innstallert i flyet). Kanal nr 71. Radioen har skjerm og trimming (seff), samt mulighet for oppsett av flere modeller. [size:14pt]Starter: Starter! [/size] Starteren starter flyet, enkelt og greit. [size:14pt]TILBEHØR[/size] - Verktøykasse med innhold: Diverse verktøy - Glødeplugger - Ladere (selvfølgelig) - Gløder (vet ikke om fungerer) - Pumpe til fuel Nypris på hele pakka er ca [size:17pt]6000.-[/size], men selger her for [size:20pt]3000,-[/size] Gi gjerne bud om du er interessert i et godt fly og en god pakke! Mads Siter
Lars K. Rønes Skrevet 17. juli 2011 Skrevet 17. juli 2011 Jeg kan vel si at dette flyet passer fint som første-fly.. Jeg kjøpte dette brukt med en 90 (!) motor da jeg hadde lyst til å prøve fly ved siden av helikopter. Gikk som et olja lyn, helt til vingefestet knakk i lufta etter noen måneder og fikk dermed et års forbruk av tannpirkere.. Fin pris for pakka, om noen ønsker å ta opp modell-flyging, er dette en flott pakke å begynne med! Artig fly å fly, og det oppfører seg fint ved landing Siter
Mads Hjemmen Skrevet 17. juli 2011 Forfatter Skrevet 17. juli 2011 Ja, dette flyet er helt utrolig å fly. Tar loops, rolls og lander/takeoff perfekt! :grin: Måtte kjøpe dette flyet ettersom jeg smalt mitt første inn i granskauen! Det ble ved, men... Siter
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 18. juli 2011 Premium Medlem Skrevet 18. juli 2011 Egner mottaker og servoer seg også for el-fly? Er muligens interessert i hele "pakken". Siter
Mads Hjemmen Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Skrevet 19. juli 2011 Jeg vet ikke hvordan det fungerer med el-fly, men hvis du har stag og slikt i rorene på el-flyet skal vel servoer og mottaker passe. Alt er installert i flyet though, så blir jo litt jobb (LITT, for jeg har satt de praktisk til) Siter
Lars K. Rønes Skrevet 19. juli 2011 Skrevet 19. juli 2011 Ville kanskje ha kjøpt en ekstra mottaker og noen servoer til å ha i el-flyet utenom, så har du begge i flyklar tilstand.. mottaker og servoer er ikke spesielt dyrt.. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 19. juli 2011 Forfatter Skrevet 19. juli 2011 Jeg har ikke el-fly, så kanskje du misforsto? Eller misforsto jeg nå? Siter
Premium Medlem Geir Haugmo Skrevet 19. juli 2011 Premium Medlem Skrevet 19. juli 2011 Vet ikke. :-) Lurte bare på om komponentene var lette å flytte på,samt at standarden var den samme på de forskjellige plattformer. Mads, jeg kjøper.Kan du levere i Oslo? Siter
Lars K. Rønes Skrevet 19. juli 2011 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har ikke el-fly, så kanskje du misforsto? Eller misforsto jeg nå? Ja, jeg mente at Geir kunne kjøpe en ekstra mottaker og noen servoer til å ha i el-flyet sitt ved siden av, siden han spurt om det var enkelt å flytte over.. Det er stort sett enkelt, men litt makk.. Mottaker er så enkel som å koble fra og dra ut antenne, men servoer er mer mikkmakk da de må justeres opp igjen hver gang de flyttes.. Ikke spesielt vanskelig, men man går fort lei av å justere. Da er det like greit å kjøpe noen ekstra servoer, slik av man slipper å flytte dem mellom flyene.. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 20. juli 2011 Forfatter Skrevet 20. juli 2011 Ja nei, det er ikke noe problem å få ut det inni, for jeg har lagt det opp enkelt for meg selv Kjøperen blir nok happy! [size:17pt]SOLGT![/size] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.