Gå til innhold

Fortsette avbrutt VATSIM flight?


Helge Sakkestad

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har flere ganger opplevd problemer med PC'en når jeg har fløyet på VATSIM. Nå har jeg ikke fløyet på VATSIM på en stund, og for at jeg ikke skal falle helt av vil jeg gjerne fly der litt i sommer, men siden jeg har mobilt bredbånd er det viktig å vite om jeg på noen måte kan fortsette flyturen om nettet går. Er det mulig? Isåfall må man vel plotte FMC helt på nytt? Det går egentlig greit, men kan man flytte flyet til eksakt posisjon, uten at det blir noe krøll med VATAWARE f.eks.?

 

Prøvde en "Save Flight" for en stund siden, men den lagret bare posisjon iblandt, og om jeg ikke husker veldig feil lagde den noe anner krøll. Er ikke noe stort problem på korte turer, men litt surt om det skjer på langturer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, plotte FMC på nytt? Det er forskjell på simcrash og nettverksfrafall. Det er ingenting som hindrer deg i å logge av og på, gjør det mye selv under lengre turer hvor jeg må være borte fra PC'en i mer en 30 minutter. Bare sørg for at du er på cruize når du fortsetter, eller i det minste i et område hvor det ikke er mye rundtliggende trafikk. Å logge på igjen etter fem minutter offline mens du er på approach inn til et svært tett traffikert New York-område kan fort få det til å gå i surr for ATC. Vær gjerne frakoblet i en lengre eller kortere periode, men sjekk området rundt deg før du logger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har gjort ved et par anledninger ved sim kræsj er at jeg går inn på vataware og finner ut ca hvor jeg var da uhellet skjedde.

Start opp på en flyplass i nærheten.

 

Når du skal programere fmc plotter du inn ditt neste punkt i ruta var og fullfører frem til destinasjon.

Når alt er ok så bruker du bare slew funksjonen til å komme deg frem til punktet.

 

Logg på vatsim igjen, og vips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...