Gå til innhold

Det er henta ut informasjon frå CVR og FDR på AF44


TOS

Anbefalte innlegg

Høres ut som skikkelig svada-nyheter... :whistle:

 

Piloten var ikke i cockpit?

Men så var han plutselig det når kapteinen kom inn og ba han redde flyet?

 

Og han kom først inn i cockpit da flyet var inne i et kraftig uvær, men litt lenger ned står det at ingenting tyder på at flyet fløy inn i kraftig uvær?

 

Her tror jeg man gjør lurt i å ta alt med en stor klype salt, og å gjøre som BEA oppfordret til 17 mai (dagen etter at data ble lest, og avisene begynte å skrive historier fra "kilder som står etterforskningen nær", osv.)

 

 

BEA skriver:

According to an article that appeared in « Le Figaro » on the evening of Monday 16 May 2011, the « first elements extracted from the black boxes» would exonerate Airbus in the accident to the A330, flight AF 447, which killed 216 passengers and 12 crew members on 1st June 2009.

 

Sensationalist publication of non-validated information, whilst the analysis of the data from the flight recorders has only just started, is a violation of the respect due to the passengers and the crew members that died and disturbs the families of the victims, who have already suffered as a result of many hyped-up stories.

 

The BEA repeats that, in the framework of its mission as a safety investigation authority, it alone has the right to communicate on the progress of the investigation. Consequently, any information on the investigation that comes from another source is null and void if it has not been validated by the BEA.

 

Collection of all of the information from the audio recordings and from the flight parameters now gives us a high degree of certainty that everything will be brought to light concerning this accident. The BEA safety investigators will now have to analyse and validate a large quantity of complex data. This is long and detailed work, and the BEA has already announced that it will not publish an interim report before the summer.

 

At this stage of the investigation, no conclusions can be drawn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.

Det er jo meget mulig det vil komme litt mer info rundt hva som skjedde før den neste interim rapporten, men da vil man nok merke det på måten det er skrevet.

 

I den fasen de var ville det forresten være helt naturlig om kapteinen ikke var i cockpit, og at han var i gang med sin hvileperiode. Så akkurat den saken om at han kom inn like etter problemene begynte høres ikke usannsynlig ut. Men ta det med en klype salt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...