Gå til innhold

Vatsim- Squawkbox Voice problemer. need help


Hans Ove Heggen

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Sorry jeg maser om alt. Men hadde virkelig trengt hjelp med dette.

 

Jeg har nå fått fmc-fly ( 757 pakken fra Quality Wings http://qwsim.com/index.php/home ) , lest litt, og laget meg vor til vor ruter jeg har flydd offline osv..

 

Nå ville jeg gjøre et forsøk Online.

 

Jeg la inn ruten på Vatsim sine sider(som jeg forstår ikke er noe vits) eller..??

Og logger vatsim seg til FSX via Squawkbox.?

Jeg forstod det hvertfall slik når jeg leste om det..

 

Jeg la også inn ruten i FSX sin flight planner i free flight, og tilslutt i squawkbox... Så på 3 plasser la jeg inn ruten.

 

Og tippet på fuel og fly-tider, for jeg aner ikke hvor mye fuel jeg bruker på en tur mellom ENGM -ENZV, og ikke hvor lang tid en sånn flight tar.. Alt jeg vet er at det tar ca 45 min fra ENAL til ENGM som er den ruten jeg har vært passasjer på..

 

Jeg starter opp, brukte en 757 cargo, og valgte å starte ved "little ramp" på ENGM

 

Jeg logger inn fsx`en, står ved en strøm starter boks eller noe liggnede..

 

Uansett, så får jeg ikke voice opp på squawkboxen.. Valgte voice på flight planner..

Men fant ikke noe plass jeg kunne velge push to talk( når jeg tenker meg om, står vel det på samme plass som connect står. "klask i panna")

 

I går stod jeg som sagt på ENGM, og trykket på addon på baren oppe, fikk squawkbox opp, la inn flight plan, connectet, og så identefier blinket, men jeg fikk også opp "Text Only" og det blir for mye og skrive.. Hele vitsen er og få snakket via mic`en osv.. Og høre på ATC, og andre for og lære litt også..

 

Så der var en ATC som jeg har sett navnet på her i forum mange ganger.. Men logget av i lett panikk, for jeg orket ikke all den skrivingen..

 

 

 

Jeg prøvde engang tidligere, og logge på squawkbox, før Fsx spillet, så den var pålogget..

 

Men fikk opp denne Beskjeden :

"SQUAWKBOX WAS UNABLE TO INITIALIZE VOICE. eITHER ANOTHER CONFLICTING VOICE APPLICATION IS ALREADY RUNNING, OR THERE ARE INSUFFICIENT INPUT OR OUTPUT DEVICES. dO YOU WANT TO CONTINUE ANYWAY? "

 

Skjønner ikke hvorfor.. Jeg har mitt creative HS-950 USB gaming headset tilkoblet (brukt i andre online spill med god effekt)..

 

Jeg trykket hjelp, og fikk :

 

This error appears when SquawkBox is unable to initialize the voice system when starting up. The most common cause of this is that another compatible voice program such as AVC, ASRC or Roger Wilco is already running. You cannot run SquawkBox at the same time as those other applications. To rectify the problem exit the other application and restart SquawkBox.

 

Sometimes this error is caused by outdated or incompatible drivers for your sound input or output hardware. Contact your hardware vendor for information on upgrading to the most recent drivers for your sound card.

 

A final reason you may see this message is if your computer doesn't have any compatible input or output sound devices installed. If the computer does not have a sound card you will get this error. It is recommended that you run SquawkBox on a computer that can output sound.

 

Click Yes to go ahead and start SquawkBox with voice completely disabled.

 

 

-Alle Driverene er oppdatert.

 

-Jeg spiller andre online spill uten noe problem, så "my computer can output sound" Så vidt jeg vet.

 

-Snakka med en kompis med greie på data, som sa at han nektet og tro det var for jeg ikke hadde "eget" lydkort, men har intrigrert lydkort i hovekortet..

Drt skulle ikke ha noe og si mente han.. For der er lydkort intrigrert med voice både ut og inn..

 

Og da skjønner jeg rett og slett ikke...

 

Hvor ligger problemet? Kan det være for mine speakers(høytalere er tilkoblet, de er tilkoblet med jackplugg) så squawkbox tror det er 2 lydkilder?.

Hmm det kan jeg skjekke lett selv..

 

Mulig jeg hadde Navigraph nDAC 3 på, om det kan ha noe og si??

 

Noen som vær så snill har tips, råd til meg.? Hva er galt..???

 

Fikk og en alarm i flyet på flaps. selv om de var inne.? hmm..

 

Og når og hvor bruker jeg FMC`en.?? Legger jeg inn data der når jeg står på airport?? Har vasFMC innstallert. Og er det ruten jeg legger inn på FMC`en.??

Må vel lese mer om den, men ville spør og, får og få gode svar til en grønn newbi-rookie :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Slapp av og ikke stress, er mitt første råd. Du prøver å løpe maraton og har masse bra tanker om alle aspekter med å fly online.

Du vet hva du vil, men får det ikke til.

 

Vi tar det pent og forsiktig. Få Squawkbox til å virke.

 

1) Default cessna på en flyplass med ATC(ikke runway! men GA eller gate). Sjekk i vroute, vatspy eller på førstesiden her på FS.no med Vatsim status, for å finne en plass med ATC dekning.

Ser du f.eks ENOS online kan du stå på hele østlandet. Ser du ENBR twr online bør du stå på Flesland osv.

 

2) Start Squawkboks og log på Vatsim. Ikke tenk på flightplan ennå. Men et callsign må du ha.

 

3) Hvis du ser ATC dukke opp i grønt på høyre side velger du frekvensen til posisjonen du vil høre på med radiopanelet i flyet. Vil du høre NRK P3 må du tune radioen, ikke sant?

 

4) Sjekk nå om det nå står txt/voice og frekvensen du har stilt inn nederst i SquawkBox vinduet. Står det bare txt må du konfigurere lydinnstillingene i squawkbox.

 

5) Sjekk at SquawkBox/Transponder står i STBY eller S-Mode (for ikke å 'forstyrre radarbildet')

 

5) Hvis du nå hører noe på frekvensen (kan ta laang tid ettersom ting skjer eller ikke)

 

6) Klikk push to talk og be om radiocheck når du ikke forstyrrer annen kommunikasjon.

 

7) Hvis du nå kan høre og snakke, legger du inn en tom flightplan med kun en kommentar: "Newbie observer and testing equipment".

 

8) Sett deg ned og lytt til preiket, mens du finner ut av andre ting med ditt nye fly. Det er lærerrikt.

 

Lykke til med første skritt. La oss høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved lydproblemer i squawkbox (SB): Trykk Startknappen i SB og så Options. Velg Voice-fanen. Nederst (under Hardware) må du angi hvilke devices du skal bruke som mikrofon og høyttaler. Hvis du har satt opp en output device som ikke er tilkoplet lydkortet fysisk, får du selvsagt ikke lyd ut.

 

Øverst velger du hvilken keyboardtast du vil bruke som sendeknapp. Der kan du også kalibrere mikrofonen så du får ren lyd ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for svar.. Dette skal prøves ut ganske fort..

 

Så denne feil-meldingen her : "SQUAWKBOX WAS UNABLE TO INITIALIZE VOICE. eITHER ANOTHER CONFLICTING VOICE APPLICATION IS ALREADY RUNNING, OR THERE ARE INSUFFICIENT INPUT OR OUTPUT DEVICES. dO YOU WANT TO CONTINUE ANYWAY?

 

som jeg får midt under innlogging av Squawkbox, kan rett og slett bare være innstillingene i controll panel - options på SB`en da kanskje... Skal prøve og se på det der.. Og som du sier , så må jeg stille inn radioen(vil vel si COM 1) på samme frekvens som den grønne oppi høyre hjørnet da.. fikk opp 2 faktisk.. men skjedde en låsing, så alt falt ut..

 

Men skal prøve igjen med godt mot og få sjekket options og innstillingene der, i Squawkbox nå først og fremst..

 

Så skriver jeg på her jeg, om det ikke løser seg.. Men satser på dette går seg til nå :)

 

Takk så meget..

 

Mvh Hans O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...