Gå til innhold

Spotting på Gardermoen?


Sandro Stanojevic

Anbefalte innlegg

God dag alle sammen ;)

 

Jeg skal til Oslo nå til helgen som kommer, skal på konsert til Roger Waters The Wall Live. Utenom det skal jeg ut å spotte på søndagen 1 mai, fra 12 tiden og ett par timer ut over. Har tenkt å være på utkikkstårnet som ligger i SAS museet. Så jeg lurte på om noen har erfaringer fra utkikkstårnet som kan si meg om det er en god plass å stå på og ta bilder fra?

 

Mvh

Sandro Stanojevic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta bussen til Kneppefeltet og gå av der. Så går du rett mot gjerdet til du kommer til et rødt bygg, så følger du gjerdet innover der langs skogen. Etter 5 min er du fremme ved vollen ved 19R ;)

 

Lander flyene fra sør bør du stå ved flysamlingen til forsvaret ved 01L. Da tror nærmeste stoppested er Lilleplassen, ca 10 min å gå fra flysamlingen.

 

 

Desverre er det nok mest spennende trafikk på 19L, men dit går det ikke buss tror jeg. Du kan komme deg til 01R ved å ta bussen til SAS Teknisk, men da er det også minst 10 min å gå til du har en fin spotteplass. Herfra får du bilder som dette:

OSL_spotE.jpg

 

Tårnet ved/på SAS museet er ganske langt unna rullebanen, så 250mm brennvidde eller mer anbefales når flyene er på det nærmeste (rett fra siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et utfyllende svar Even :)

 

Nå fikk jeg vite at jeg kan dra å spotte fra ca kl 14:00 og ikke i 12 tiden. Så jeg tror at jeg vil ta meg turen bort til SAS museet denne omgangen, så får jeg se om jeg tar meg en tur til en av de andre plassene du never neste gang jeg er der :)

 

Mathias: Oja, da kan jeg vel se om jeg tar meg en tur til vollen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

 

Tenkt meg en tur opp til uka.

 

Er det en av dagene mandag/tirsdag under tvil fredag. som er bedre enn den andre rutemessig?

Er ute etter å få med SAS sin New York flight, og litt store maskiner om det lar seg gjøre.

 

Hvordan er det bruker langdistanse flyene alltid østre bane?

 

Hvor er denne spotteplassen ved 01R treshold som du nevner sør for SAS-teknisk Even? SAS-teknisk vet jeg hvor er, men hvordan ligger den i forhold?

 

Hva med treshold 19L er det noen gode steder her? Har egen bil oppover så bare gi meg directions og jeg kommer meg dit.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...