Gå til innhold

BD-5 med GTO-vri


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett alle Øyvinds flotte painter til BD-5'en, fikk jeg lyst til å prøve selv... :)

 

Jeg tok utgangspunkt i denne bilen:

Pontiac_GTO%2C_Grand_American_Series_Racing_Car.jpg

 

Og her er resultatet (forøvrig mitt første forsøk på dra malekosten over en flykropp):

5622102085_3827786cea_b.jpg

 

5622102137_6dc984f29d_b.jpg

 

5622689050_36e1c7d4cb_b.jpg

 

Jeg skulle likt at flyet glinset litt mer... Noen som kan gi noen hint?

Ellers må dere bare pøse på med konstruktiv kritikk ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle likt at flyet glinset litt mer... Noen som kan gi noen hint?

 

Så ikke dette før nå.

Du må exportere din alfa kanal fra DXTBmp og over til redigerings verktøy. Deretter må du merke av di forskjellige steder på flyet du vil ha mere glans i. Da er det bare å prøve seg frem med forskjellige gråtoner for å oppnå ønsket effekt.

Fra hvit som ikke gir noen glans til mørk grå som glinser som bare fy.

Det kan være en utfordring å få merket av rette steder i alfa da det er kun gråtoner, men jeg pleier å først åpne en kopi fra DXT av den opprinnelige painten og merke av der før jeg kopierer dette utvalget inn i alfa og finpusser der inne.

Kan bli en del baluba før det sitter men prøve og feile er vel eneste rette her tenker jeg..

 

Her er ett snapshot av Alfa kanalen på min McLaren paint.

 

Capture1-1.png

 

For å få til denne Crome effekten må det legges en grå grunnfarge på hovedpaint etter eget ønske, for deretter å sette glansen i Alfa.

 

Håper dette var litt forklarende..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...