Gjest Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Dette jagerflyet har du garantert aldri hørt om... Nye kampflymissiler Se nederste avsnittet på siden... Forresten hvis noen er interesert, burde de ta en nærmere titt på AIM-9X NG missil og laste ned videoen. Det er noe av det sykeste jeg har sett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hehe nei Joint Eurofighter er nok ennå et black project Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K F Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg synes forsvaret skal satse på F-35! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjarte Benberg Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Artikkelen på mil.no er Skrevet av Frank Homo faktisk.....interessant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 LOL! Vet har lest flere artikkler av ham Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jakob Jakobsen Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Kristoffer Fredriksen: Jeg synes forsvaret skal satse på F-35! Hmm... et godt underbygget og begrunnet påstand [ 07.12.2002, 00:43: Endret av: Jakob Jakobsen ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen: quote: Opprinnelig postet av Kristoffer Fredriksen: Jeg synes forsvaret skal satse på F-35! Hmm... et godt underbygget og begrunnet påstand Hehe, ja det kan man si! Personlig mener Eurofighter er et bedre valg for Norge, og skal man ha begrunnelse så kan man ta et søk her på forumet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Eide Skrevet 10. desember 2002 Del Skrevet 10. desember 2002 Det interessante med JSF og deltagelse industrielt er at vi faktisk IKKE vet hva vi får lov til å kjøpe av våre allierte. Selv om vi hiver innn en milliard over flere år, forplikter oss til å kjøpe F-35, så har ikke våre militære fortalt våre politikere at vi faktisk risikerer å få en "nedgradert" F-35. Så et fly som i utgangspunktet kan være mye bedre enn Eurofighter Typhoon, kan faktisk bli like godt eller dårligere når det ender opp hos "Ola dunk". Mindre "stealth", dårligere radar, kontrollsystem, lavere oppløsning på IRST, dårligere interoperabilitet.... Tull ? Vel, vi har jo nettopp kjøpt ny laser og mål-poder til våre F-16. Hvis en sjekker prestanda på Sniper kontra Pantera, finner en at vi fikk et litt dårligere produkt enn det som er tilgjengelig for noen av våre andre allierte, og USA selv. http://www.missilesandfirecontrol.com/our_products/combatvision/SNIPER/product-SNIPER_XR.html http://www.missilesandfirecontrol.com/our_products/combatvision/PANTERA/product-PANTERA.html Har noen fortalt politikerene at reservedeler til radaren til de nye fregattene måtte bestilles senest i år, mens produksjonslinen ennå er åpen ? Når kommer den første fregatten ? Neste år ? Det er nok av feller å gå i. La oss håpe at luftforsvaret gjør en bedre jobb enn sjøforsvaret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Jeg synes de skal skaffe seg F18 Super Hornets.Og Stealth selvsagt. Hadde ikke det vært no da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 Sinnsykt da hvor god manøvrering den hadde den AIM-9X da. 180 grader sving rett etter avfyring jo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 17. desember 2002 Del Skrevet 17. desember 2002 quote: Opprinnelig postet av Gunbjørn Øfsti: Jeg synes de skal skaffe seg F18 Super Hornets.Og Stealth selvsagt. Hadde ikke det vært no da? Tja Super Horneten er jo langt penere enn F-35en, men spørs om vi har noe særlig bruk for den... De fleste landene som bruker den (eller den gamle Horneten) flyer den jo hovedsakelig fordi den er carrier capable, slik at de kan lande på korte baner, slik som veinett osv. Dette har ikke vi noen bruk for... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunbjørn Øfsti Skrevet 18. desember 2002 Del Skrevet 18. desember 2002 Nei,kanskje ikke. Hornet er en av favorittene mine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.