Gå til innhold

A320-trening


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vurdert å kjøpe et Airbus-fly til simmen, også lære å fly Airbus. Og for litt over en uke siden gjorde jeg det valget, og kjøpte Airsimmer A320.

 

Flyet er ikke bugfri, men hittil har jeg kun fått én CTD, fordelt på 7 turer. FPSen i flyet er veldig bra. Simuleringen er svært realistisk av det som er simulert. At alt ikke er simulert er egentlig helt greit, for da får man litt mer å gjøre i cockpit.

 

Som sikkert mange vet så har jeg holdt meg til Boeing 737 og 747 siden jeg startet med FS. Så å gå over til Airbus var ganske utfordrende. Den største forskjellen for meg har vært hvordan autopiloten fungerer, spesielt med tanke på thrust. Også FMCen / FMGCen, med ganske annerledes oppsett fra Boeing-fly. Men takket være god hjelp fra Alexander Lund sitter jeg igjen med mange spørsmål besvart! Disse bildene er fra min forrige testflight med flyet. Denne turen gikk veldig smooth, og det var ingen blå linjer i ECAM :grin: Bare grønt! Nå gjenstår det å kunne lære alle forkortelse, hva de er, også få timer på dette flyet på Vatsim :) Over til bildene:

 

Veldig lokal tåke på Tåkemoen / ENGM:

A320.jpg

 

NEVIG passeres helt perfekt på FL120, i descentmodusen kalt "managed mode"

A3202.jpg

 

Vakker natur på vei til Ålesund:

A3203.jpg

 

A3204.jpg

 

Har du god erfaring i Airbus i simmen, kommenter gjerne feil og mangler utifra bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...