Gå til innhold

Cessna 177RG Cardinal RG


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen forskjell på "Cessna 177RG Cardinal" og "Cessna 177RG Cardinal RG"? Er det en verson som heter "Cessna 177RG"(Mener at det er en verson som ikke heter "Cardinal")?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Du spurte bl.a. hva forskjellen på Cessna 177RG Cardinal og Cessna 177RG Cardinal RG var, og det var det du fikk svar på...

Jeg vet det. Skulle bare si at jeg viste at RG versonen kunne trekke opp hjulene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haavard, nå må du huske tilbake når jeg fortalte deg om "interference" drag når du spurte om "B737NG blended winglets"... Alt som stikker ut i luftstrømmen skaper motstand og er samlet opp i "parasitt" motstand. Dette inkluderer profil motstand, interference motstand og friksjons motstand. Vingesprosser skaper alle tre typer motstand og derfor øker den totale motstanden på flyet. En Cessna 177 Cardinal var marketsført som en "upscale" Cessna 172 type marked og hadde mange forbedringer som for eksempel vinger uten vingesprosser for bedre "cruise performance". Kroppen har også et mindre front areal og jeg tror de bruker en annen type vinge profil. Du finner sikkert mere om dette på en Cessna web-page.

 

Keep your airspeed up... "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haavard, jeg fant dette om Cardinalen. I sammenligning så cruiser en Cessna 172(N) med fast understrell, vingesprosser og 160 BHP motor rundt 110 kts. Ikke så kjempestor forandring men du merker det nok på lengre avstander eller motvind... "[sur]"

 

Cessna 177 RG Cardinal

Horsepower: 200.0000 Gross Weight: 2800 lbs

Top Speed: 153 kts Empty Weight: 1630 lbs

Cruise Speed: 144 kts Fuel Capacity: 51.00 gal

Stall Speed (dirty): 50 kts Range: 506 nm

 

Takeoff Landing

Ground Roll: 890 ft Ground Roll 730 ft

Over 50 ft obstacle: 1585 ft Over 50 ft obstacle: 1350 ft

 

Rate Of Climb: 860 fpm

Ceiling: 16900 ft

 

Hei så lenge... Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Finnes det bare 177RG, eller finnes det en verson som heter 177RG Turbo?

 

Dreamfleet sin 177 RG er jo turbo, men de kaller den bare for 177RG?

 

Finnes bare 177RG i Turbo verson?

 

Hva er forskjellen på 177RG Cardinal og 177RG Cardinal II?

 

[ 08.12.2002, 09:11: Endret av: Haavard D. Solberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...