Gå til innhold

fly øvelse sola


Lars Petter Riis

Anbefalte innlegg

Husker da jeg var i millitæret i 1999/2000..var da på sola flystasjon..var så heldig å få vere med på flyøvelsen(var stasjonert på elektronikk avdelingen hadde da angang til alt:)Tok en hel film av alle flyene som var der..blant annet av meg sittende i copit på F16 og Phantom..desverre hadde jeg innbrudd hos meg etter jeg kom hjem(forsatt forbanna over de)Hadde utroli mangen fine bilder av alle flyene..Blant annet av en Mig 21.

 

MVH

Lars Petter

som til daglig flyr (modell)Cap 21 og bygger en P47 Thunderbolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Lars Petter Riis:

Arti når den starter opp..med hjelp av 2 svære luft slanger.Dem blir kopla av ved 40000rpm.En sinnsyk lyd når dem tar av:)

Hehe, minner meg om Tornadoen når du sier det med lyd. Rimelig heftige greier det og...

Er litt enklere å starte og Tornadoen da. Trenger ikke noe "ekstern hjelp". Det er faktisk et "verktøyskrin" med i flyet, slik at flyverne kan gjøre enkelt "vedlikehold" på maskinen selv hvis det trengs. Kan jo være greit i en krigssituasjon...

Når jeg gikk på flyskolen kom det to tyske Tornadoer til Værnes som parkerte utenfor flyskolebyggningen. De skulle trene på lavtflyging her i Norge. På Tornadoen er det to store "bokser" som kanonammunisjonen oppbevares i. Når disse er tomme brukes de som "baggage pods" istedet. Det artige var at når de sveiva ned de to boksene fra buken på flyet, var den ene fylt med bagger og ting, mens dan andre var full av øl. Tyskerne viste at det var dyrt i med øl i Norge, og tok med sitt eget istedet. Grei ordning det... "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...