Lars Petter Riis Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 Husker da jeg var i millitæret i 1999/2000..var da på sola flystasjon..var så heldig å få vere med på flyøvelsen(var stasjonert på elektronikk avdelingen hadde da angang til alt:)Tok en hel film av alle flyene som var der..blant annet av meg sittende i copit på F16 og Phantom..desverre hadde jeg innbrudd hos meg etter jeg kom hjem(forsatt forbanna over de)Hadde utroli mangen fine bilder av alle flyene..Blant annet av en Mig 21. MVH Lars Petter som til daglig flyr (modell)Cap 21 og bygger en P47 Thunderbolt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Petter Riis Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Neida..bare en liten historie om at de kan vere ålrait å vere i millitæret.spesielt visst en er flyinteresert:) hvor mangen av dere er de som har sittet en en F4 Phantom:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 Har ikke sittet i en, men har gått rundt og fikla med den og titta her og der Under en privat omvisning på Rygge i 1999 (eller 2000 husker ikke helt), da en Phantom landet rett etter at jeg ankom Rygge, den stod borte på 336 området og fikk fuel, og jeg fikk gå å titte på den, artig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Petter Riis Skrevet 23. november 2002 Forfatter Del Skrevet 23. november 2002 Arti når den starter opp..med hjelp av 2 svære luft slanger.Dem blir kopla av ved 40000rpm.En sinnsyk lyd når dem tar av:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. november 2002 Del Skrevet 23. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Lars Petter Riis: Arti når den starter opp..med hjelp av 2 svære luft slanger.Dem blir kopla av ved 40000rpm.En sinnsyk lyd når dem tar av:) Hehe, minner meg om Tornadoen når du sier det med lyd. Rimelig heftige greier det og... Er litt enklere å starte og Tornadoen da. Trenger ikke noe "ekstern hjelp". Det er faktisk et "verktøyskrin" med i flyet, slik at flyverne kan gjøre enkelt "vedlikehold" på maskinen selv hvis det trengs. Kan jo være greit i en krigssituasjon... Når jeg gikk på flyskolen kom det to tyske Tornadoer til Værnes som parkerte utenfor flyskolebyggningen. De skulle trene på lavtflyging her i Norge. På Tornadoen er det to store "bokser" som kanonammunisjonen oppbevares i. Når disse er tomme brukes de som "baggage pods" istedet. Det artige var at når de sveiva ned de to boksene fra buken på flyet, var den ene fylt med bagger og ting, mens dan andre var full av øl. Tyskerne viste at det var dyrt i med øl i Norge, og tok med sitt eget istedet. Grei ordning det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.