Gå til innhold

Carrier Ops på MP 15.12.2010


Anbefalte innlegg

Fikk ikke tatt så mye bilder under oppdrag da jeg var "bandit" over Klawock i en SU-27 Flanker og jeg hadde svare strev med å riste av med 2-3 F-14 som kom i forskjellige puljer fra hangarskipet ved Ketchikan.

Noen bilder dog fra etterspillet tatt på Annette Island

 

RobertiP-38.jpg

Robert i lowpass i en P-38. Pasi i F-14 Tomcat og jeg i SU-27 Flanker

 

Ernielowpass.jpg

Ernie i lowpass i en F-35 Lightning

 

Etterendtoppdrag.jpg

Her en salig blanding av ny og gammel teknologi

 

Gjengmedgalefolk.jpg

Øyvind ble så imponert av SU-27 under avskjæringsoppdraget at han like gjerne kjøpte seg en slik etterpå og kom på besøk :)

 

ikkealterlikegodtsimulert.jpg

Ikke alt er like godt simulert på MP'en med SU-27. Taxer med full etterbrenner og kondens over vingen :sick:

 

yvindogFredparkertpKetchikan.jpg

Øyvind og jeg avsluttet på Ketchikan etter en kort prøvetur for Øyvinds del fra Annette Island. Velkommen i "Vodkaklubben" Øyvind.

 

En stor takk skal rettes til Øystein som hadde virkelig lagt opp til morsomme oppdrag og var selv kaptein, dekksgutt, navigatør og kommandoleder under dagens MP-session.

Taskforce Whiskey, Vodka og Julebrus er klare for nye oppdrag "anytime, anywhere".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Knallbilder fra hele gjengen, og blinkskudd fra Fred som klarte å "fange" meg i det brøkdels sekund jeg fløy forbi :grin: .

 

Og kjempegøy opplegg fra Øystein, som klarte å holde kommandoen over et helt hangarskip, samtidig som myndige ordrer og oppdrag ble fordelt på en broget gjeng piloter!!

 

ke1.jpg

En ekstra spenningsfaktor ble tilført da Øystein valgte å plassere hangarskipet i Alaskas trange fjorder.

 

ke2.jpg

Og snart krydde det av krigerske piloter, sultne på å sendes ut på spennende oppdrag.

 

ke3.jpg

Øyvind, Pasi og jeg ble sendt ut i en 3-skips formasjon, på jakt etter en mistenkelig inntrenger, observert lavt i området Tonngas Fjords.

 

ke4.jpg

Inntrengeren ble lokalisert, og snart var jakten i gang. Fred hadde kapret en russisk Su-27, som han desperat prøvde å smugle inn gjennom Alaskas enorme ødemark. Honnør for dyktig manøvrering, sjelden over tretopphøyde, og selv om vi kom inn fra 3 forskjellige retninger, var det nesten umulig å få et skikkelig "photoshoot" på luringen.

 

ke5.jpg

En sliten men fattet gjeng tilbake på dekk for debrifing.

 

ke6.jpg

Kvelden gikk over i ny fase med innføring av mer avansert verktøy.

 

ke7.jpg

Og under en skvadronsutveksling på Annette Island AB, fikk vi noe av svaret på hvorfor det var vanskelig å få has på Fred. Han fløy siste variant av Su-27 Stealth-Flanker :grin: .

 

ke8.jpg

Ikke lenge etter leverte Øyvind inn sin F-14, og ikledde seg den samme Stealt-Flankern, og det var det siste jeg så til den gjengen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...