Gå til innhold

For dere som liker BUSH/HELIKOPTER...


Vidar Martinsen

Anbefalte innlegg

Som dere alle har lagt merke til så er det UTROLIG mye små flyplasser, eller 'strips' i USA, mange av dem kan vel knapt kalles en landevei "[blink]"

 

Fant ut i kveld at jeg egentlig har besøkt veldig få utkant liggende striper, hvis jeg kan kalle det det?! Da tenkte jeg med en gang på Montana av en eller annen grunn. sikkert på grunn av filmen 'The Hunt for Red October' hvor NK'n til Sean Connery(Ubåt-kaptein) drømte om å bosette seg i Montana etter avhoppingen til USA. Synd han ikke kom så langt.....

 

Uansett, startet opp på en vilt fremmed flyplass(MT17) med Alouette III (heli) og fortsatte til 88M via 81S. Utrolige fine daler og fjell i området for å fly VFR. Fine bakker og berg med masse skog. Minnet litt om BONANZA 'scenery' for de som følger med der "[stort I tillegg ligger det jo i høyden, ca. 3500', og det kan jo være litt ekstra spennende med både Otter'n og ett heli i skikkelig ruskevær. Ikke noe særlig til VFR forhold men utrolig spennende..... "[Eek!]"

 

Brukte litt tid på terreng landinger, skråninger, topper o.s.v. og koste meg masse. Alt dette selvfølgelig med 'Active Sky' som jeg har falt litt for!

 

Tenkte bare jeg skulle informere litt om de tingene jeg synes er spennende istedenfor å legge inn en tråd om hva min favoritt rute er.....Det er forsåvidt Trondheim-Bodø i Dash8-100 serien via alle flyplassr Widerøe flyr på... "[Cool]"

 

[ 31.10.2002, 00:29: Endret av: Vidar Martinsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...