Gå til innhold

Problemer med FSMaintance


Arild Oldervoll

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har skaffet meg FSMaintance fra LAGO nå, men har ett problem. Den trekker meg alltid fordi jeg har feil barometertrykk.

Eksperimenttur 1: Eg la meg på FL220, hadde stillt inn TA i balckbox til 7000ft. Når jeg kommer over TA stiller jeg barometeret i flyet til QNE (er det ikke det det heter når det er standardtrykk?). Etter en stund på cruise får eg melding om at eg har feil barommetertrykk 20minutter senere eller noe slikt blir jeg trukket igjen.

 

Eksperimenttur 2: La meg igjen på FL220 og stilte igjen TA i blackbox til 7000ft. Men når jeg kom over dette stilte jeg IKKE barometeret til QNE, men trykk i stedenfor ofte på 'B' for å få QNH innstillt hele tiden. Litt etter at eg har komt opp på cruise får eg igjen beskjed om feil barometerinstilling. Denne meldingen kommer igjen ca. 20 min senere.

 

Noen som hvet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...