Gå til innhold

James Bond jubileum!


Anbefalte innlegg

 

Neste år er det 28 år siden James Bond filmen Octypussy be gitt ut. I den forbindelse skal det gjennom en rekke tv-program gjennskapes flere av de kjente stuntscenene fra James Bonds eventyrlige verden.

 

Gjennom kjente og diverse kontakter fikk jeg en telefon fra produsenten av disse tv-programmene. De hadde hørt at jeg hadde restaurert flyet som ble brukt i filmen, og de lurte på om jeg kunne være interesert i å prøvefly for en spesiel scene fra filmen. Uten å tenke meg om svarte jeg.. ja.

 

Prøvefilmingen skulle foregå tidlig morgen på Edwards. Vi hadde fått nyss fra noen aktive deltagere på et norsk nettsted, om en meget passende hangar på denne basen.

 

Etter å ha testflydd ruten inn mot hangaren to ganger, valgte vi å gjennomføre stuntet.

 

 

[size:11pt]Takeoff. Det var meget rolig på kommunikasjonssambandet.[/size] 2010-11-29_20-37-31-116_jb.jpg

 

 

[size:11pt]Hangaren i sikte. Nå gjelder det å sikte rett.[/size] 2010-11-29_20-30-17-694_jb.jpg

 

 

[size:11pt]Lagt meg over og gir fullt sideror.[/size] 2010-11-29_20-32-7-561_jb.jpg

 

 

[size:11pt]Neste igjennom. Har ikke mere sideror å gi. Full prupp på blåser`n bak.[/size] 2010-11-29_20-27-9-421_jb.jpg

 

[size:11pt]Retter opp og drar maks i stikka. Nesa stiger kjapt til værs. [/size] 2010-11-29_20-33-46-100_jb.jpg

 

[size:11pt]Får kontroll på flyet, og jubelen bryter løs på radioen. Håper inderlig at ingen kameraer var tomme for støm. [/size] 2010-11-29_20-33-33-280_jb.jpg

 

 

[size:11pt]Nesten nede. Fortsatt skjelven.[/size] 2010-11-29_20-36-51-358_jb.jpg

 

 

 

[size:11pt]Så er det kun å vente til 2011, til det store James Bond året. I følge tv-produsenten vil Discovery sende programmene tidlig neste høst.[/size]

 

 

 

 

Takk for titten.

 

Pål

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...