Gå til innhold

MP-flight 211110 - søndre del av Pacific Fjords


Anbefalte innlegg

Ny søndag og ny tur. Rekordoppslutning på serveren med hele 17 stykker som ville være med. Uheldigvis opplevde vi store problemer med pålogging og at noen ble kastet ut titt og ofte og dermed ga opp. Dette er problem vi må forsøke å løse.

 

Etterhvert gled det bedre og bedre og jeg var nok en av de "heldige" som ikke opplevde nevneverdige serverproblemer på turen.

 

Dagens tur ble en kjempeopplevelse fra kystlandskap, inn vakre fjorder og opp på vidda og gjennom trange daler. Helt ubeskrivelig herlig tur var det, og bildene yter på ingen måte retteferdighet på opplevelsen!

 

Turen i dag var satt opp av Ernie og startpunktet var Bella Bella.

 

Her fra cruise over til Bella Coola for første stopp.

2010-11-21_19-23-34-819.jpg

 

Gjengen samlet i Bella Coola

2010-11-21_19-39-27-926.jpg

 

Avgang Bella Coola opp dalen og å snirkle seg opp til neste stopp Anahim Lake

2010-11-21_19-44-53-285.jpg

 

Nydelig med snø på trærne og vakkert vinterlandskap

2010-11-21_20-24-11-666.jpg

 

Ingen bilder fra Anahim Lake da jeg hadde en liten "bug" på denne plassen med en svevende rullebane. Ferden fortsatte herfra til Puntzi Mountain. Her stoppet ruta og herfra var det bare å gå på oppdagelsesferd. Pacific Fjords inneholder 12-13 umerka striper der det kun er kompass og dine pilotegenskaper som tar deg frem og ikke andre hjelpemidler. Første stopp på umerka stripe var Tatla Lake. Ei skikkelig bush-stripe

2010-11-21_21-4-19-525.jpg

 

Herfra var det å finne Charlotte Lake, et nydelig sted med ny bush-stripe og noen hytter. Typisk utfartssted.

 

Videre begynte vi å bevege oss inn i fjellverden, passerte over Jacobsen Glacier før vi fant dalen med den umerka stripa Taleomey River. Stripa er skikkelig bananformet og morro å lande på :)

Gjennom et pass og stuper ned langs isbreen for å komme inn i dalen til Taleomey River.

2010-11-21_21-49-8-221.jpg

 

2010-11-21_21-58-1-268.jpg

 

2010-11-21_21-58-24-511.jpg

 

Så var det Fred som tok føringen og ledet oss gjennom ville daler og landskap over til Kwatna River og ny umerka stripe før vi satte kursen mot Dean River og Kimsquit River

2010-11-21_22-9-13-222.jpg

 

2010-11-21_22-23-11-556.jpg

 

2010-11-21_22-27-24-525.jpg

 

2010-11-21_22-42-47-10.jpg

 

 

Takk for en fantastisk herlig tur og flott selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn mine bilder fra turen :)

 

 

Hele gjengen på vei etter take-off fra Bella Bella

 

2010-11-21_19-21-19-375.png

 

 

På vei fra Bella Coola

 

2010-11-21_19-51-6-778.png

 

Like utenfor på venstre side er Bjørn.

 

2010-11-21_19-53-28-8.png

 

På vei til Anahim Lake

 

2010-11-21_19-55-11-288.png

 

Øyvind har gravd seg ned :grin: Sånn går det når det er mesh-forskjelder.

 

2010-11-21_20-7-19-889.png

 

 

2010-11-21_20-29-29-651.png

 

Short final.

 

2010-11-21_20-34-27-532.png

 

Gjengen samlet.

 

2010-11-21_20-40-15-532.png

 

 

Takk for turen alle! Det var en flott tur, og nå vet jeg også om spiseforbudet :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Woaw, godt jobba både Jan Arild og Helge, som klarte å få med så mange av deltakerne på bilder :D . Legger ved noen av mine også, men hopper raskt over til siste del av kvelden, som tok oss videre til spektakulære landskap og spesielt beliggende flystriper.

 

sd1.jpg

Mens mange slet med å logge seg inn, ventet vi ei stund i Bella Coola.

 

sd2.jpg

Kvelden var fremdeles ung, og en hard kjerne av oss dro videre til eksotiske flystriper og etter hvert dramatisk landskap.

 

sd3.jpg

Jan Arild tryllet fram flyplasser ingen trudde at nokon kunne fly, men vi fløy og opplevelsene stod i kø :D .

 

sd4.jpg

En av de råeste innflyvningene jeg har vært med på, i stup fra 10 000 fot og ned til havsnivå i bunnen av dalen :o .

 

sd5.jpg

Pacific Fjords byr på de mest utrolige scenery for VFR-flyvning.

 

sd6.jpg

Og for de som tør, så byr flyplassene på spennende og utilgivelige flyforhold.

 

sd7.jpg

Søndagsturene er i dramatisk utvikling, og med alle scenery som er på gang fra ORBX må vi bare belage oss på en heftig vintersesong. Takk for en hyggelig kveld, og vi sees snart på en flyplass i nærheten...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom denne form for flyging ar umåtelig populær...Er det muligheter får å åpne serveren en dag til i uka?...er vel stor sett onsdag (heavy) og søndag (vfr)..Eller er det utelukket..?

 

Jeg skjønner ikke helt denne serveren egentlig..Er det en Server..altså vanlig server som må settes på og settes opp?...Er det mye jobb skjønner jeg at 2 dager holder:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Steve

 

Skal forsøke å forklare litt.

 

Vi bruker begrepet server. Dvs. at slik det har vært denne sommeren og høsten så har enten Øystein eller jeg utnyttet mulighetene som finnes i FSX og tillate multiplayerbruk.

 

Det som fysisk skjer er at man går inn i FSX sin multiplayer-meny og setter opp at denne skal fungere som multiplayer-server, og at andre brukere av FSX skal få lov å koble seg til.

 

Ettersom det er våre egne maskiner og de vi selv benytter så er det ingen av oss som klarer eller har mulighet til å kjøre en multiplayer-server døgnet rundt gjennom hele uka.

 

Det som skjer og slik det har vært nå, er at Øystein når han er hjemme om kveldene og selv skal fly har satt opp sin maskin som multiplayer-server uavhengig av hvilken dag det er. Det betyr at det er bare å forsøke å logge på Teamspeak og fungerer den, ja så er nok serveren også oppe å kjører. Iallefall er den ikke langt unna :)

 

Håper det ble litt klarere nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...