Gå til innhold

Uhuuu ugla flyr igjen.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

In time til helga :D , Aircraft Factory Heinkel He-219 flyr igjen, denne gang som ekte FSX-modell. Mye har skjedd på de 4 årene siden jeg kjøpte denne sist, og det merkes på modellen!! Men jeg er tidlig i testfasen, og kommer med mer info seinere. Her fra noen timer i vintermørket .

 

uhu1.jpg

 

uhu2.jpg

 

uhu3.jpg

 

uhu4.jpg

 

uhu5.jpg

 

uhu6.jpg

 

uhu7.jpg

Herlig flyfeeling, herlig lydkvalitet, god helg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjem over her og blokkerar tvsignalet mitt midt under ein landskamp, og skuldar det på manglande lisens slik at eg slepp å høyre på det skrålet ifrå TV'n så er du hjartans velkommen Ernst. Du skal til og med få ei kald ei om du stikk innom i døra etterpå :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder, hadde Ugla i FS9 og spørs om jeg må kjøpe denne utgaven også :) Spennende fly som hadde mange avanserte løsninger. Og det er da et pent fly, selv med antenner i alle retninger...!

 

Godt for Lancaster skvadronene at politikk internt i Luftwaffe gjorde at flyet aldri ble tatt i bruk i stort antall... Selv om det sikkert hadde fått noe å bryne seg på om det hadde møtt "Hunterkiller" Mosquitoene til RAF som fløy inn over Tyskland samtidig med bombeflyene på natten. Norges topp ace Svein Heglund fløy for en Britisk skvadron som drev med slike patruljer på slutten av krigen, mener å huske at han skøyt ned 3 BF-110.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja Ugla er spennende og noe for seg selv i warbird-jungelen.

Den var meget avansert for sin tid, og vi skal være glade for at Luftwaffe kranglet det til, slik at flyene ikke ble produsert i store nok antall. Ugla var jo spesialkonstruert som nattjager, og jeg leste et sted at på en av prøveturene skjøt en pilot ned 5 bombefly!! Tyskerne hadde også på gang en versjon med sterkere motorer, som teoretisk skulle klare å matche Mosquito. He-219 var også det første flyet (?) utrustet med ejection-seats :o .

 

Modellen flyr nydelig, og lydkvaliteten er nifs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...