Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 19. november 2010 Premium Medlem Skrevet 19. november 2010 In time til helga , Aircraft Factory Heinkel He-219 flyr igjen, denne gang som ekte FSX-modell. Mye har skjedd på de 4 årene siden jeg kjøpte denne sist, og det merkes på modellen!! Men jeg er tidlig i testfasen, og kommer med mer info seinere. Her fra noen timer i vintermørket . Herlig flyfeeling, herlig lydkvalitet, god helg ! Siter
TOS Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Er du ute og jaktar på folk som ser TV utan å ha betalt lisensen sin Ernst? :grin: Artig maskin dette her. Har den til FS9. Men den ser jo ut som noko gamle-eirik har drete ut i bakfylla :grin: Siter
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 20. november 2010 Premium Medlem Skrevet 20. november 2010 Jahaa. LOOOOL. Som sagt, er du ute for ta de uten NRK tv lisenss Ernst?. Pass på så det ikke er noen lisenskontrollører her inne, hehe. Hvor mange tv-er har du egentlig stappa inni den doningen. hehe meget fin reportasje av en spesiell doning må man kunne si. Siter
Even Rognlien Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 [video:youtube] Fine bilder! Ganske spesiell maskin det der! ^^ Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. november 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 21. november 2010 He he, her var det mange som ble nervøse for NRK-kontroll.... :grin: . Og ja, dette dinosaur-insektet er siste nytt fra statskanalen. Her kan man fly lavt over store områder, og jamme alle TVer uten gyldig lisens, midt under landskamper i fotball :grin: . Siter
TOS Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Om du kjem over her og blokkerar tvsignalet mitt midt under ein landskamp, og skuldar det på manglande lisens slik at eg slepp å høyre på det skrålet ifrå TV'n så er du hjartans velkommen Ernst. Du skal til og med få ei kald ei om du stikk innom i døra etterpå :grin: Siter
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Fine bilder, hadde Ugla i FS9 og spørs om jeg må kjøpe denne utgaven også Spennende fly som hadde mange avanserte løsninger. Og det er da et pent fly, selv med antenner i alle retninger...! Godt for Lancaster skvadronene at politikk internt i Luftwaffe gjorde at flyet aldri ble tatt i bruk i stort antall... Selv om det sikkert hadde fått noe å bryne seg på om det hadde møtt "Hunterkiller" Mosquitoene til RAF som fløy inn over Tyskland samtidig med bombeflyene på natten. Norges topp ace Svein Heglund fløy for en Britisk skvadron som drev med slike patruljer på slutten av krigen, mener å huske at han skøyt ned 3 BF-110. Siter
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. november 2010 Forfatter Premium Medlem Skrevet 21. november 2010 Ja Ugla er spennende og noe for seg selv i warbird-jungelen. Den var meget avansert for sin tid, og vi skal være glade for at Luftwaffe kranglet det til, slik at flyene ikke ble produsert i store nok antall. Ugla var jo spesialkonstruert som nattjager, og jeg leste et sted at på en av prøveturene skjøt en pilot ned 5 bombefly!! Tyskerne hadde også på gang en versjon med sterkere motorer, som teoretisk skulle klare å matche Mosquito. He-219 var også det første flyet (?) utrustet med ejection-seats . Modellen flyr nydelig, og lydkvaliteten er nifs! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.