Gå til innhold

MultiPlayer 03.11 2010


Anbefalte innlegg

Del.1

 

Ja, hva skal man si, kjedelig er det aldri på disse turene, og denne gangen utviklet det seg til å bli en av de minneverdige også...selv om alle er det..så da sier det bare litt om turen igår :cool:

 

Bildene er redusert i størrelse, er det noe feil med komprimering og slikt, så får dere bare bruke deres egen antialiasing og ta ett steg eller to tilbake fra skjermen så ser det nok bedre ut ;)

 

Etter T.O fra Wien

mp_0311_00026-1.jpg

 

 

Så bærer det gjennom skylagene på jakt etter nye høyder

mp_0311_00028-1.jpg

 

 

Så bryter vi igjennom

mp_0311_00029-1.jpg

 

 

Og oppe på cruise, Saltzburg blir første stopp :)

mp_0311_00033-1.jpg

 

 

Så bar det ned i go'været igjen

mp_0311_00035.jpg

 

 

Det ble nokså hektisk på innflyvningen med varierende vind, så man fikk jobbe med stikka hvis man fløy manuelt...men fram kom vi alle mann, her fra appron.

mp_0311_00041-Copy.jpg

 

 

Så var det neste leg, her ser man Ernie i sin 707...eh..340...nei, cæpt'n sim 707 sier'n ihvertfall ;)

mp_0311_00045-Copy.jpg

 

 

Og langt om lenge, så ble det til slutt min tur også, på vei fra Saltzburg til Munchen.

mp_0311_00049-Copy.jpg

 

 

Passerer Salzburg overhead.

mp_0311_00051-Copy.jpg

 

 

 

Under approach til Munchen ble det litt dramatikk i cockpitten da flyvertinna mistet kaffekoppenda hun skulle strekke seg for å servere, med det resultat at all instrumentering forsvant, ble helt mørkt i cockpit he he, så mayday ble ropt ut og fikk prioritert landing....men etter å ha seilt inn mot final 'i mørket' så dukket plutselig instrumentene like fort opp igjen.

Denne saken undersøkes nå av de norske virtuelle flymyndigheter for denne incidenten var ikke bare farlig nær en virtuell katastrofe, men all knipsing av bilder ble også forhindret.

 

Men, ett bilde etter landing ble det tid til, her mens jeg taxer til appron hvor resten av gutta står :)

mp_0311_00059-Copy.jpg

 

 

Munchen appron

mp_0311_00061-Copy.jpg

 

 

Det gikk tregt med innskjekkingen i Munchen, så vi var siste mann ut herifra så det ble ikke tid til bilder fra T.O, men fra departure, og som dere ser hadde vi go'vær hele veien :)

mp_0311_00063-Copy.jpg

 

 

Men noen små glimt av Tyskland fikk vi til stadigheter på veien mot Innsbruck selv om det for det meste var IFR på cruise.

mp_0311_00065-Copy.jpg

 

mp_0311_00065-Copy.jpg

 

 

Tok noen flere bilder under approach til LOWI, men photobucket ville visst ikke ha de he he, så her er det eneste bildet...på final RWY 08

mp_0311_00069-Copy.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del 2.

 

Og så var vi parkert, Innsbruck

mp_0311_00071-Copy.jpg

 

 

Da var det klart for T.O, Innsbuck. Men først måtte Robert foreta en overflyvning for å måle friksjonen på RWY

mp_0311_00072-Copy.jpg

 

 

Så kom lengste strekket på turen, Innsbruck til Geneve. Ble ingen bilder fra departure da det ble mye å gjøre i en trang dal godt pakket inn i skyer, så de neste bildene er fra cruise

mp_0311_00076.jpg

 

 

Forbikjørt ble jeg også :cry:

mp_0311_00082.jpg

 

 

Og ett siste bilde fra approachen til Geneve

mp_0311_00086.jpg

 

 

Takk for turen, dette var usedvanlig morro, godt å få jobbet litt så en liten takk til meterologen er det vel også plass til...takk :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jøssåbevaress for en forskjell, ...fra mine bilder . Imponerende hvor mye bedre Europa ser ut i din FSX. Jeg fløy riktignok Boeing-klassikeren 707, og hadde et svare strev med manuell kontroll på hele turen, men alt av scenery var hos meg default. Ikke en gang været stemte med det du viser fram.

Men kjempegøy var det, og jeg trodde aldri jeg skulle si det, men denne onsdagskvelden var fullt på høyde med de beste søndagsturene :o:D . Jeg er jo en amatør på korrekt navigasjon og innflyvningsprosedyrer, så det var en opplevelse i seg selv å følge med hvordan dere store gutta fløy rundt halve Europa for hver landing :grin: . Men selv om jeg slet med å holde kontroll på 707-udyret, så klarte jeg å holde følge hele veien uten et eneste havari :) . Gleder meg allerede til neste langtur, og skal jobbe litt ekstra med kart og flightplan.

 

ru2.jpg

 

ru3.jpg

 

ru4.jpg

 

ru5.jpg

 

ru6.jpg

 

ru7.jpg

 

ru8.jpg

 

ru9.jpg

 

ru9b.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he, det er vel fordi du har prioritert nord vestkysten av de forente stater og heeeelt glemt 'moderlandet' he he hehe he

 

Men været var rart, hos meg var det overskyet hele veien foruten Tyskland, hvor det begynte å åpne seg litt. Og mot grensen mellom Sveits og Tyskland var det steder hvor man for første gang så bakken under cruise :)

 

Men så tettnet det seg til når vi nærmet oss Geneve.

 

Men den 707'en er vakker....når KC modellen kommer er jeg nok en neve $ fattigere :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det ble ikke så mange bilder denne gangen, men det er jo ikke så nøye siden Pasi og Ernst bidrar med solide bildedokumentarer :-)

 

Crosswind, innflyvning til Salzburg

2010-11-3_20-38-47-806.jpg

 

Climb ut fra München

2010-11-3_21-4-21-328.jpg

 

Parkert i Innsbrück

2010-11-3_22-26-22-453.jpg

 

På holding for take-off fra Innsbrück

2010-11-3_22-35-9-717.jpg

 

 

Takk for turen, hilsen meteorologen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbilder fra en heftig og krevende opplevelse i luften igår.

 

Synd jeg hadde problemer med "fatal error" på finalene mine, men tror jeg skal ha fått fikset dette igjen nå :)

 

Gleder meg iallefall til søndag.

 

Akkurat nå står jeg i Chilko Lake og skal "entre" FTX Pacific Fjords på ny oppdagelsestur :)

 

Kan bare si at enda et nytt fantastisk landskap har åpnet seg urørt enn så lenge av søndagsturene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Kjempebilder og kjempetur om været uteble for min del ...

et eller annet som ny pcèn ikke har oppdaget enda men det kommer nok :crazy:

Mangler litt scenery i Europa så det får komme etterhvert installerer enda fra gamle pcèn tar tid sånt

Ang. pacific så ble det noe kluss de hadde rotet med min betaling så venter på oppklaring ....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...