Kjell Martinsen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hallo... Noen der ute som kan svare meg på et spørsmål: Hvilke STARs benytter Braathens ved ankomst Gardermoen ved direkteruter fra Kirkenes og Alta? Jeg tror de flyr over Finland og Sverige, og da flyr de vel neppe på en slik måte at de flyr inn til Mesnali, eller...? Mvh KjellM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Lima Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Ruten for BU436 fra Alta til Gardermoen er: CALLSIGN: BRA436 SOURCE: RPL EOBT: 0210111640 ROUTE: DCT ATA UN150 RIGNA UP600 TORGA DCT MES ROUTE WIDTH: 20 NM Da kommer de med andre ord inn over Mesnali VOR (MES). [ 11.10.2002, 00:32: Endret av: Kenneth Lima ] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Gundersen Skrevet 10. oktober 2002 Del Skrevet 10. oktober 2002 Hei Kjell Jo faktisk, for det er ikke så gode STAR tilbud med akkurat den ruteføringen til ENGM. MES blir dermed tildelt i utgangspunket, uavhengig av banebruk. Dersom trafikksituasjonen tillater det, kan det selvsagt tilbys direkte ruteføring inn i TMA'en. Likevel vil trafikken ofte få gå direkte til TMA-entry point (MOSAS eller KOLAB ca. 20nm SSE av Mesnali) for å joine STAR'n, og dermed unngå turen rundt MES. Mvh Gert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Martinsen Skrevet 11. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2002 Takk skal dere ha. Interessant å vite. Sist jeg reiste direkte fra Alta, var det klarvær på Østlandet, og jeg fulgte med på den siste delen av approach. Jeg kunne ikke registrere at vi fløy helt inn til Mesnali, så derfor ble jeg litt nysgjerrig. Mvh KjellM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.