Gå til innhold

Prøvetur med forviklinger del 3


Anbefalte innlegg

Etter en god natts søvn var jeg så spent på denne Boomerang maskina at hele kroppen min var spent som en bue. Noe som helt sikkert var medvirkede til hvordan denne dagen skulle utvikle seg.

 

Jeg fikk ordnet meg en leiebil :)

Leiebil.jpg

 

Huffda, jeg hadde glemt at her i Australia kjører de på venstre side.

uvantpvenstreside.jpg

 

Det tok litt tid å venne seg til, men etterhvert tok overmotet tak og det gikk fort, veldig fort :)

Fortgikkdetogs.jpg

 

Så skjedde det noe plutselig, jeg veit ikke om det var en kenguru eller noe annet. Ihvertfall mistet jeg kontrollen under en hard bremsing.

Plutseligkoblabremseneinn.jpg

 

Og det bar rett inn i et tre langs veien. Heldigvis så var det ørten airbagger i denne BMW så det var nesten som å lande på ei vannseng da bilen bråstoppet i treet.

Traffettre.jpg

 

Litt slukøret og med en liten forsikringspremie som måtte betales, bestemte jeg meg for at bil er noe farlige greier så jeg leide meg ett fly istedenfor. En lekker liten Bonanza F33 med Jaguar paint.

BonanzaJaguar.jpg

 

Og med Avalon YMAV plottet på GPS'en var det vel bare å komme seg av gårde.

YMAVpGPS.jpg

 

Flott flymaskin denne Bonanza'en bare man passer på airspeed.

ClimboutYMML.jpg

 

Melbourne Intl. er igrunn en ganske fin flyplass

FlottflyplassYMML.jpg

 

Da setter vi nesa sørover og flyr mot YMAV, mens jeg sender en tekstmelding til pensjonisten om at jeg er på vei :)

Headingsouth.jpg

 

Mye småhus i forstedene til Melbourne, ser jo rett så idyllisk ut.

SuburabianMelbourne.jpg

 

 

Og det varte ikke lenge før jeg hadde Avalon i sikte der Boomerangen skulle stå og vente på meg :

YMAVinsight.jpg

 

 

Svinger finale inn på YMAV, muligens litt fort med denne maskina dropper hastighet som en murstein i motvind :)

Highspeedlanding.jpg

 

Endelig finner jeg en plass å sette fra meg flyet utenfor en av de store hanagerene her. Håper det er her Boomerangen står :)

ParkedatYMAV.jpg

 

Jovisst der borte ved den andre hangaren sto flymaskina jeg hadde flydd halve jorda rundt for å prøve.

CA12Boomerang.jpg

 

Selve prøveturen og dommen over flyet kommer i del 4 litt seinere....

Følg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...