Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. august 2010 Premium Medlem Del Skrevet 21. august 2010 ENDELIG, Captain Sim har rullet ut første del av prosjekt 707! Hadde et heftig kjærlighetsforhold til deres FS9-utgave, og har nesten lengtet meg syk etter å få den i FSX-kvalitet. Og kvalitet har det blitt, i god, gammel og gjennomført CS-kvalitet har dette klassiske passasjerflyet gjennoppstått som en meget detaljert og nøyaktig modell. Flyfeelingen er himmelsk, lydkvaliteten førsteklasses og jeg merker ingen ekstra belastning på frames. De første flyturene har vært en sann nytelse, og jeg kommer ikke til å forlate denne dama på lenge, lenge. Og hvor kommer blodet og svetten fra......?? Jo, dette flyet BER om å bli rattet manuelt, men hun er ingen lettvekter, og krever full oppmerksomhet i hele det aerodynamiske spekteret! Herlig, herlig, endelig har jeg et transportmiddel for de store avstander, og både fraktversjon og E-3A er underveis . I`m in heaven :grin: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Jeg sikla fælt på denne modellen her, Ernst. Syntes kanskje prisen var litt stiv. Kanskje CaptainSim kommer med julesalg? 9.99 for alt. Den kommer nok etterhvert inn i min hangar også. Jeg elsker å fly disse gamle modellene og liker veldig godt å fly CS727. Og da passer 707 fint som langdistanseflyet i denne tidsperioden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. august 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. august 2010 He he, jeg tenkte nok at du var blant dem som sikla på denne Fred :grin: . Jeg synes også prisen er noe i overkant, men kvalitet koster, og jeg ble IKKE skuffet i så måte. Er også mest flygærn etter klassiske fartøy fra denne tidsperioden, og jeg var nære på å anskaffe CS727, da jeg hadde god erfaring med den i FS9. Men så var det jo så mange warbirds som skulle testes først ..... :grin: . Synes CS gjør en god jobb med modellene sine, og er kjempeimponert over det de har fått til med denne 707. Kjøp og nedlasting gikk smertefritt, innstallasjon og godkjenning like glatt. Første testflighten ( fra Edwards selvfølgelig ) gikk over all forventning, så jeg begynte å slappe av med et alt for selvsikkert glis, med det resultatet at jeg fløy spetakkelet rett i bakken. Så nå flyr jeg med litt redusert selvfølelse, men langt mer skjerpet konsentrasjon :whistle: . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hmm, men den der vil jo jeg også ha nå, og du er en god selger med alle dine bilder og fine beskrivelser Ernst! :cool: Jeg ser meg dog nødt til å gjøre som Fred antyder, krysse fingrene og vente på neste mail om "alt for 9,99" salg. Får håpe det slår til... Har/hadde disse flyene INS navigasjon, eller hva er standard navigasjonsform? VOR til VOR? Men en liten ting Ernst, og dette vil sette vårt web-baserte virtuelle vennskap på prøve, og eneste grunnen til at jeg tør å si det er at jeg vet du befinner deg langt oppi nord der slik at jeg har anledning til flukt, dersom du skulle bestemme deg for å komme etter meg nå... :eek: For jeg syns nemlig bildet fra cockpit var litt dårlig filtrert. Hehe, vel, det kan være bildet som har blitt forringet av komprimering, det kan være du har litt svak AA eller teksturfiltrering, men det KAN også være flyet som er laget på en uheldig måte, eller i lav oppløsning. (Release versjonen av PMDG MD-11 hadde feks et slikt problem med knappe-tekst som var uleselig på litt avstand, med mindre man brukte voldsomt med AA supersampling (som de færreste har resurser til i praksis, og som var umulig med ATI)) Så det jeg egentlig lurer på er om du oppfatter dette som bedre eller dårligere enn andre fly med pene cockpits. Og du får bare ha meg unnskyldt at jeg henger meg opp i slike detaljer. Man ser det i hele cockpit, men verre jo lenger unna. Se feks på etiketten med flyets reg-nr på FO siden, så skjønner du vel hvilket fenomen jeg snakker om? Og utover det var det som alltid fine bilder, så jeg klager ikke, jeg bare spør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 21. august 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 21. august 2010 Ufattelig hva man skal plages med på en lørdagskveld....... He he, neida, vårt virtuelle vennskap tåler mer motstand enn dette :grin: . Jeg er helt enig i din kritikk, bildene holder ikke den kvaliteten de fortjener (?), og noe av dette må jeg selv ta skylda for. Jeg flyr med et skjermbilde på 1680 X 1050, max farger og mer enn nok AA, så grafikken er upåklagelig. Men siden forumet har begrensning på bildestørrelsen, gidder jeg ikke legge så mye arbeid i det som postes. Tvert i mot, så komprimerer jeg bildene til knapt noen hundre kb, før de sendes til "Photobucket" og videre til FS.no. På denne veien reduseres kvaliteten til det vi ser i disse bildene, og som gjør at de ser uskarpe ut. Jeg bruker også å ta utsnitt av skjermbildet, da jeg er noe hysterisk i forhold til komposisjon og slikt, og det medfører ofte dårlig konturskarphet. Jeg beklager den slurvete presentasjonen, og lover at det sansynligvis vil gjenta seg. Men jeg bedyrer at det visuelle inntrykket fra VC under flyvning er av det aller beste, og jeg har ingen problemer med å lese instrumentene. Jeg bruker TrackIr4 og har full bevegelighet i en herlig verden av en fullt ut tredimensjonal cockpit !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Hehe, tenkte ikke på at det at det var en lørdag kveld jeg ødela, før jeg satte i gang. Men da forstår jeg det som at du ikke har satt kursen sørover, evnt har med kaffekopp istedenfor øks, og jeg kan trygt sove hjemme i natt..! :grin: Nei, men helt seriøst så var det ikke klaging over bildet, og svaret ditt var akkurat hva jeg håpet å høre. CS pleier så langt jeg har fått med meg å ha høy visuell kvalitet, men ville bare ha det bekreftet siden det jo faktisk var litt vanskelig å bedømme. Jeg er godt kjent med at det er umulig å få inn bilder her uten at det går utover kvaliteten, og noen bilder lider mer enn andre, så det klager jeg sjelden på. Grunnen til spørsmålet var bare at jeg fikk lyst på dette flyet selv, og jeg skal ærlig innrømme at jeg irriterer meg litt over slike små detaljer når jeg flyr, akkurat som jeg gjorde med MD-11 i starten. Det er kanskje litt sært, men heldigvis var det nok andre særinger der ute til at PMDG rettet litt på det i sin service pack. Så takk for svar, det var på alle måter betryggende og jeg håper på et lite salg snart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Nydelig Ernst! 707 ser bra ut, og VC'en ser også utrolig flott ut! Men ang. fps, du sier at du ikke merker stort, vil det si at denne modellen er fps vennlig i forhold til 757 og 767'en deres, de suger bokstavelig talt bort alle ressurser fra pc'en.. :grin: Hvilken fps får du i vc på andrews afb f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 22. august 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 22. august 2010 Takkåtakk, jeg er storligen fornøyd så langt, så hvis noen fremdeles lurer på kvaliteten i VC, burde ikke DET være til hinder for en anskaffelse . Prisen er muligens i overkant, men det kommer an på hvordan man ser det. CS har gjort en seriøst solid jobb med denne modellen, og jeg regner med å bruke mye tid på både læring og nytelse. Til sammenligning bruker jeg vanligvis det dobbelte hvis jeg tar en tur i byens lysløype, og da lærer jeg som regel ingen ting......... Og til Tommy. Ja, jeg opplever 707 som meget frames-vennlig. Jeg har ikke CS sine 757 eller 767, så det kan jeg ikke sammenligne med. Jeg flyr vanligvis ikke lange navigasjonsturer inn og ut av de store flyplassene, så det har jeg heller ikke testet, men jeg begynner å få noen timer i lufta med denne modellen, og så langt merker jeg ingen belastning på frames utenom det vanlige. Tok en ekstra take off fra Andrews AB, og som du ser på screens var frames på bakken ( nettopp påbegynt take off ) 34,7 og i lufta over Washington DC 34,9 . Da har jeg FSX innstilt med autogen på "normal" og scenery på "dense" . Jeg merker størst belastning på frames når UT2 håndterer mye trafikk over de mest tettbyggde områdene, men selve 707-modellen er glatt som en ål Og igjen til Christian. Har/hadde disse flyene INS navigasjon, eller hva er standard navigasjonsform? VOR til VOR? Jeg skal ikke skryte på meg for mye kunnskap om navigasjon, da min flyinteresse ikke strekker seg sååå langt. Men 707 var jo i lang tjeneste, og fikk stadig bedre instrumentering. CS707-300 er en tidlig utgave ( 60-åra ), så den er utrustet med noe som ble kalt Doppler-navigasjon. Det er en kombinasjon av VOR og radar-innput. Radaren ble matet med nøyaktig possisjon, enten før take off eller over godkjente sendere. Så ble "input" fra VOR-sendere, compass, avdrift og fløyet distanse brukt til å beregne flyruten. Litt mer å holde orden på enn i dag, men så hadde de jo en navigatør til å ta seg av den slags :grin: . Både dette og en tidsriktig autopilot er modellert ( har ikke prøvd enda ), så dette kan bli spennende . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Ufattelig for et kjøpepress man skal bli utsatt for en søndag morgen..! :mad: ( :grin: ) Takk for informasjonen. Det er en navigasjonsform jeg ikke har vært borti, så det kan bli interessant. Jeg ble nysgjerrig nok til å laste ned og lese litt i manualene til dette flyet, og jeg ser at flyet i tillegg til radar navigasjon, som du nevner, også skal ha støtte for Delco Carousels CIVA INS som er akkurat samme INS som brukes i Flightsimlabs Concorde, og som er gratis. Ser også at du skal ha en knapp i cockpit for å velge mellom INS eller Doppler. Så da har man tilsynelatende flere alternativer her. Det ser og høres veldig bra ut dette Ernst, og CS skryter uhemmet av oppløsningen de også, så med din bekreftelse er jeg ikke lenger bekymret for det. Syns fortsatt prisen er litt i høyeste laget, men får gruble litt på det. Som du sier så vil jeg nok i forhold til visdom og klokskap komme noe bedre ut av det med dette, enn tilsvarende beløp i lysløypa... :grin: Det er et par ting jeg fortsatt lurer litt på, og som du kanskje kan svare på. Ser at det skal komme en update/bonus-pakke i september, som bla inneholder "Aircraft Configuration Editor", men er det slik at du nå fyller fuel og pax i FSXs innebygde funksjon for dette? Hvordan finner/regner man ut V-speeds for dette flyet, jeg så ingen tabeller for denslags i manualene? CS 707 skrytesiden;Interior: • Highly detailed and functional Flight Deck • Hundreds of accurate 3D Animations • 4X High resolution Textures • Custom Lighting Control • Self-shade • Pre-saved Views ** - 4X means the textures are in four! times higher resolution than Captain Sim regular High resolution textures. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. august 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23. august 2010 er det slik at du nå fyller fuel og pax i FSXs innebygde funksjon for dette? Hvordan finner/regner man ut V-speeds for dette flyet, jeg så ingen tabeller for denslags i manualene? Ja, jeg fyller fuel og pax med FSX standardmetode. Må også innrømme at jeg går ikke så uhyggelig nøye gjennom real prosedyrer. Det samme gjelder utregning av V-speed :blush: , her går det mest i "feeling" og erfaring. Jeg liker å fly manuelt, og er mest fornøyd med modellene når jeg føler at de reagerer aerodynamisk riktig, og er nok noe slurvete til å følge prosedyrer. Det du linker til om Delta Carousel er interessant, er det et program man kan stole på, eller må man inn og korrigere med alt fra cfg-fila til FSUIPC. DLL ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Ok den er grei, jeg elsker manuell flyvning og kan gjerne jukse litt med sjekklisten selv, men V-speeds vil jeg ha når det flys heavy. Er nok generelt litt opptatt av performance delen jeg da, liker addons som TOPCAT, og litt av grunnen til at jeg ikke blir lei av MD-11 er at jeg fortsatt syns det er vanskelig å fly "spot on" V-speed og glide slope hele veien ned, få det perfekt hver gang, i alt slags vær. Syns også det kjennes mye mer riktig ut ved takeoff når flaps, fart, og thrust, er avstemt. Men ok, vi har vel alle våre små nisjer og favoritter, og det går jo helt fint å bare føle seg frem til passende fart også, som du sier. Hender jeg gjør det samme selv og liker å være testpilot. Den CIVA INS'en jeg linket til kan jeg ikke annet enn å anbefale, dersom man har lyst å prøve seg på litt god gammel INS navigering. Nå har jeg bare erfaring med denne etterinstallert i Flighsimlabs Concorde, men der var det bare å trykke ja, ja, ok, på alt foreslått så installasjonen er svært enkel. Etterpå dukker den opp i Concorde, og alt går av seg selv, jeg har overhodet ikke rørt noen konfig-filer, FSUIPC, eller annet! Hvis man ikke har brukt det før, så følger det med en ganske bra manual til den, og det finnes en god del videoer på Youtube som kan være til hjelp. Det er ikke vanskelig å bruke, men man trenger litt hjelp til å komme igang/forstå systemet. Jeg tok meg ikke tid til å lære dette skikkelig før FS-labs Concorde, før det har jeg bare brukt den til å se hastighet, vind, ol. Må vel si det faktisk var enklere enn jeg trodde, men ikke alt er like intuitivt. Ta eventuelt en titt på denne videoen, en god tutorial for Delta Carousel INS i FS, så er man fort i gang. Filmen er 2 deler, og om det er L-1011, B707, eller Concorde, spiller ingen rolle i denne sammenhengen. [video:youtube] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 23. august 2010 Forfatter Premium Medlem Del Skrevet 23. august 2010 Huh, takk for inspirerende respons og interessante tutorials. Blir nesten nødt til å sette meg inn i disse mulighetene. Du imponerer stadig med nyttige kunnskaper, og det er svært generøst av deg å bruke så mye tid på tålmodige forklaringer, nesten uansett hva slags utfordringer som dukker opp her i forumet ( her skulle vi hatt en smilies som klappet og jublet ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jo takk for det Ernst. Og forsåvidt takk det samme, setter pris på alle dine poster også. Du skriver med glimt i øyet, og er god til å engasjere og inspirere. Selv kan jeg fortsatt bare det grunnleggende, men syns det er litt gøy å fly med INS, og du som flyr en del eldre fly kan nok også ha glede av den. Men er mye tall som skal legges inn da, så hender jeg jukser litt der også, og hopper feks over annethvert waypoint i flightplan. Lykke til hvis du prøver deg på en "INS-tur", også satser vi på et salg hos CS snart, så du kan ønske meg lykke til med 707! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Gilberg Jensen Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Den CIVA INS'en jeg linket til kan jeg ikke annet enn å anbefale, dersom man har lyst å prøve seg på litt god gammel INS navigering. Nå har jeg bare erfaring med denne etterinstallert i Flighsimlabs Concorde, men der var det bare å trykke ja, ja, ok, på alt foreslått så installasjonen er svært enkel. Kan stemme i og fortelle at denne også fungerer rimelig bra på Ready For Pushback 747-200 også. Jeg liker veldig godt å fly tungmetall med klokker - og hva er bedre enn 742`n? Og etter at jeg fikk INS fra CIVA fikk jeg dilla, siden den er meget bra. Man må holde tungen rett i munnen - men denne virker også smo ei klokke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.