Paul-André Tilrem Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Da var det ny tur. Warbirds denne gang, og vi var en salig gjeng som møttes. Noen serverproblemer, men vi kom da i lufta etterhvert Tårnet på Chehalis-Centralia KCLS fanget meg idet jeg tok en lowpass i rimelig stor fart Her har Jan Arild kjørt på litt for stort turtall over lenger tid. Ild og røyk før det ble helt stopp i motoren Ikke så langt unna 7S3 nå Etter en liten kaffepause var det på tide å forlate Twin Oaks Klar for avgang på Gillette Field I lav høyde over en motorvei. Skremte vettet av dama som tok dette bildet Over Higway 5 i 250knop Low and slow? Pfth, her er det low and fast som gjelder. 260 knop mellom tretoppene gjorde at faren for ekornstrike økte med flere prosent Samlet på Heavens Gate. Navnet passet fint mtp at den ligger på toppen av et lite berg. Takker for en fin tur, og artige stunder. Vi møtes igjen. Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Ja, så var det klart for den store warbirds-flighten. I og for seg den første på iallefall over et år for min del. Med andre ord, omtrent null erfaring i warbirds og som så godt Paul-Andrè sier, low and fast. Men, en gang må være den første så hva passer bedre enn å fyre opp Spitfire og delta på dette vidunderet. Turen startet i Olympia, gikk via Kelso-Longview til Mount St. Helen's Aero Ranch til det kjente Stark's Twin Oaks. Liten pause her før vi fortsatte til Gillette Field, Mahlon Sweet og til slutt Heavens Gate. Desverre ingen bilder fra meg fra Olympia da jeg hadde mer enn nok med å håndtere beistet og stikka jeg hadde mellom beina. Men her har vi ankommet Mount. St. Helen Aero Ranch Klatrer ut fra Mt. St. Helens Aero Ranch og får se denne demningen og med selveste Mt. St. Helen i bagrunnen. Linet opp og klar for avgang fra Twin Oaks, her er Øyvind, Paul-Andrè, Øystein og meg. Øystein knipset dette bildet fra sin cockpit Litt forsøk på formasjonsflyging må vi jo ha når vi flyr warbirds Øysten på min venstre side Øyvind på min høyre side, og nei, han flyr ikke Mooney men en Mustang Nede på Gillette Field Siter
Jan Arild Gjemble Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Syns du var snill med meg jeg da Paul-Andrè. Du presenterte bare et bilde av da motoren gikk til h....., og ingen av de voldsomme møtene med rullebanen som jeg hadde... hehe Nydelige bilder var det Siter
Øyvind Schou Johnslien Skrevet 2. august 2010 Skrevet 2. august 2010 Fikk også knipset ett par bilder under turen så her kommer di. Etter mye frem og tilbake med server, var vi endelig online og klar for take. Øystein i sin Supermarine. Lekkert fly. Ble litt venting på Fred, og etter litt zooming fant jeg Paul Andre som står bak meg og venter på klarsignal. Husker ikke helt hva Fred bukte slags maskin, men det var ikke en Mustang som dere ser her. Dette bildet måtte bli tatt omtrent samtidig som det Jan A tok andre vegen, og nei jeg er ikke ute i en Mooney.. :crazy: Ei lita samling på Gilette. Jan A har akkurat "Eaten some dirt" og er på tur inn igjen der borte på gresset. Det var synd vi fikk disse server problemene, men det var uansett en fin tur som frister til gjentagelse. Godt det ikke bare er meg som liker å gå litt bort fra Low and Slow innimellom.. :cool: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.