Aslak Iversen Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 http://e24.no/boers-og-finans/article3682658.ece Pengene sitter også fast. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Gammelt nytt..... , neida men du får jaggu det du betaler for, det er sant og visst. EDIT: Håper folk forstår det tilslutt, lenge leve Sas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Og dere har begge lest tallene som presenteres i artikkelen? Eller glemte dere det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 SAS sier at de har mottatt så få erstatningskrav fordi de løste problemet på stedet med passasjeren når de kom med muntlige krav om refusjon. Det har vel NAS sannsynligvis ikke gjort, og heller ventet på refusjonskravene per post. Leste du ikke hele artikkelen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Tallene er da greie nok de, men har DU lest hele artikkelen? Totalsummen er langt lavere enn hos Norwegian, noe som ifølge SAs skyldes at de behandlet flere saker på flyplassene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Hallo i luken, Morten og Sindre! Det er jo ikke den diskusjonen Aslak eller artikkelen legger opp til. Overskriften på artikkelen er jo så vridd som en får det til. Ja, det går treigt å få pengene fra NAS pga 4,5 ganger flere krav. At dette ikke ble løst direkte da situasjonen oppstod er en annen sak, og henger i bunn og grunn sammen med med ulik selskapsstruktur. Tjenesteveien (kommunikasjonsveien) er langt kortere mellom SAS og SGS kontra NAS og alle deres ulike underleverandører. Det innebærer, uheldigvis for NAS-passasjerene, at deres krav må behandles i ettertid. Så denne artikkelene har jo ingenting med "askeservice" å gjøre, slik som overskriften spiller på. Alle som har krav på det får jo pengene sine refundert, enten de har flydd med NAS eller SAS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Ser den, men det var jo ikke det du la opp til selv heller? Du siktet jo til tallene om antall krav. Derfor påpekte vi at du sikkert ikke hadde lest hele artikkelen, da det lengre ned på siden sto at det var på grunn av at SAS løste mange saker på stedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 8. juni 2010 Del Skrevet 8. juni 2010 Jeg la frem et svar om hvorfor det tok lengre tid hos den ene enn hos den andre. Nettopp med bakgrunn i at jeg leste hele artikkelen konkluderte jeg med at forutsetningen for tilbakebetaling av krav er forskjellig for de to selskapene, og dermed er denne tråden meningsløs En mer reell diskusjon kunne for eksempel være om det at du ofte er sikret raskere responstid hos dem som tar vare på deg på bakken med SAS, kontra NAS, gjør det verdt å putte mer penger i en billett hos SAS. Meningene er nok delte om dette også, antar jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 8. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2010 NAS var tidlig ute med å si at de ikke aktet å betale noe som helst før EU hadde avgjort (på nytt) hva selskapenes forpliktelser var. De overså altså det gjeldende regelverket. Hvilken bakkeorganisasjon de har (eller ikke har) spiller altså ingen rolle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hele SAS systemet og deres "grupies" får da bare skryte av super service og at "du får det du betaler for" retoriken....... Norwegian folkene setter nye rekorder på pax og går med overskudd, mye mer imponerende det. GI FLAGGE TIL NORWEGIAN. SAS fortjener ikke å fly med det. BASTA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 9. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2010 NAS flyr flere passasjerer, men inntjeningen går bare èn vei, nedover. De har drevet med underskudd alle årene de har eksistert, med unntak av i fjor. Det er ikke copyright på flagget. Norwegian kan når som helst male det på flyene sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 NAS var tidlig ute med å si at de ikke aktet å betale noe som helst før EU hadde avgjort (på nytt) hva selskapenes forpliktelser var. De overså altså det gjeldende regelverket. Hvilken bakkeorganisasjon de har (eller ikke har) spiller altså ingen rolle. Jepp, de ville ikke betale ut mer enn høyst nødvendig. Økonomistyring kalles det, et begrep SAS burde sett nøyere på. Ved å se på kravene i ettertid er det lettere luke ut de som er på grensen men som ikke har krav på erstatning, ergo penger spart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Kvalitet koster Tror de som sliter med å få penger tilbake fra NAX, kanskje heller velger SAS neste gang. Ergo penger tjent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torstein Farsund Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nå har vel de siste 10 årene vist at dette ikke er tilfelle. Folk reiser stort sett på den billigste billetten uavhengig av klagingen vår her inne. Da jeg jobbet på Flesland kom de samme passasjerene tilbake uken etter at de hadde gitt meg huden full fordi de måtte betale for et ekstra kolli, eller hva enn de var misfornøyd med, og satt seg på samme Norwegian-fly... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Hvor er det pengene sitter fast hos Norwegian? Er det refusjon av flybillettene? Er det hotel opphold under stoppen? Mat? Er det refusjon av taxi regninger fra Egypt til Tyskland? Er det refusjon av tapte arbeidsinntekter eller andre inntekter hos PAX? Er det annet all verdens tapte fortjenester som gjør at Norwegian snører igjen pengesekken? Skal Norwegian holdes økonomisk ansvarlig for alt ovenfor PAX'en hos Norwegian gjorde i denne aske perioden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Nå har vel de siste 10 årene vist at dette ikke er tilfelle. Folk reiser stort sett på den billigste billetten uavhengig av klagingen vår her inne Her på Molde, har SAS tatt tilbake belegget på ruten MOL-OSL fra Norwegian, nå har SAS dobbelt belegg... Har ingen artikler å refere til. Bare SAS piloter :grin: Skal bare legge til at jeg har fått igjen pengene min fra SAS' kanselerte flygning 17. April. Hvor mange har NAX fått refundert? Tipper SAS begynner å bli ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 Jeg sier bare sjekk klagestatistikken til Ryanair og se samtidlig på bunnlinja, (den som helst ikke skal stå i rød som den alltid har gjort hos SAS) I tillegg kan dere bruke litt tid på å sjekke pax belegget disse gutta har. Irske gutta gjør det jo bare bedre og bedre på alle fronter. Klarer liksom ikke helt å se sammenhengen av overdreven service og et sundt økonomisk selskap. Noen som kan forklare meg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 9. juni 2010 Del Skrevet 9. juni 2010 En mer reell diskusjon kunne for eksempel være om det at du ofte er sikret raskere responstid hos dem som tar vare på deg på bakken med SAS, kontra NAS, gjør det verdt å putte mer penger i en billett hos SAS. Meningene er nok delte om dette også, antar jeg . Ja, det er en sak som ikke er verdt diskutere, men det må være et individuelt valg hos den enkelte og hva en ser som verdig/nødvendig service i forhold til pris. Jeg vet bare at jeg vil fly med Sas så langt det lar seg gjøre, for de er enkelt og greit bedre på det meste sånn jeg ser det. Hele SAS systemet og deres "grupies" får da bare skryte av super service og at "du får det du betaler for" retoriken....... Norwegian folkene setter nye rekorder på pax og går med overskudd, mye mer imponerende det. GI FLAGGE TIL NORWEGIAN. SAS fortjener ikke å fly med det. BASTA Men det er da til dels veldig sant, viser seg jo dessverre stadig vekk ovenfor passasjerene. Før eller siden blir folk lei, en må lære seg at Norge ikke er så stort og at ryktene går. Foreløpig stort nok, men en bør passe ryktet sitt i et land på Norges størrelse... Og forresten har du innside tall fra Norwegian ettersom at du vet at de går så bra? Tenkt at det er mye mer verdt, og at det gir god PR og si slik(Med mindre du sitter med innside tall da :whistle: )? Og Norwegian kan når som helst plassere flagget på flyene sine de, ingen nekter de.. Men for all del sett det på Norwegian's fly og reklamer for noe som stadig vekk følger opp passasjerene sine på en dårlig måte. Da blir jeg jaggu stolt gitt... . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.