Gå til innhold

The Great Alaskan Tour 2010


Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt å gjøre en reprise på The Great Alaskan Tour nå ettersom det har kommet mange nye addons og oppgraderinger i området og som forbedre Alaska noe voldsomt. Her følger første etappe på denne turen:

 

Første leg på turen er Annette Island - Hydaburg - Craig - Clawock - Point Baker - North Whale - Ketchikan.

 

Forlater Annette Island om morgenen

2010-5-19_18-22-16-421.jpg

 

Pit stop i Hydaburg

2010-5-19_18-48-0-25.jpg

 

2010-5-19_18-48-22-712.jpg

 

Forlater Hydaburg

2010-5-19_18-49-15-361.jpg

 

Passerer Craig

2010-5-19_18-59-14-985.jpg

 

2010-5-19_19-0-38-347.jpg

 

Passerer Klawock

2010-5-19_19-1-45-584.jpg

 

Lander på Klawock airport

2010-5-19_19-3-7-376.jpg

 

Forlater Klawock

2010-5-19_19-8-52-233.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk alle sammen. Prøver å få til noe ekstra og skape stemning i bildene, så de forteller en historie.

 

Turen idag var iallefall flott og gleder meg allerede på neste etappe som blir denne ruten:

 

Ketchikan - Bell Island Hot Springs - Wrangell - Petersburg - Kake - Baranof - Sitka.

 

Petersburg er foressten grunnlagt av en Nordmann og det er mye rosemaling av husene mot sjøkanten og 17. mai feires den dag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilete. :) Men det ser ut til at du køyrer maskina på eit høgt turtal? (Ref: Prop lever i max forward position). :) Beaveren har vel jamnt over eit turtal på 1800-2000 RPM på cruise om eg ikkje hugsar heilt feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok helt rett Torstein. Det gikk nok på høyt turtall på deler av denne turen. Samtidig skal vel prop lever i max posisjon under approach og climb, skal den ikke?

 

 

Ellers takk til både deg og Ernie for kommentarene.

 

 

Du vet Ernie, jeg er høyt og lavt enten det er i heavy eller low and slow :) Akkurat nå er jeg inne i en periode med koseturer og reoppdaging av Alaska igjen. Det er som dag og natt med og uten Ultimate Alaska og ikke minst Tongass Fjords :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Arild: Som regel er prop lever i full forward under avgang og landing samt ground ops. Det e spesifikke climb power settings og slike ting ein kan nytta. Under approach set ein gjerne prop full forward på finalen, eller når det passar. Sjølve nytta eg GUMP check på finalen. Gas, Undercarriage, Mixture, Prop. Dette gjorde eg rundt 300 fot over FE. Om eg ikkje hugsar feil så er climb power på beaveren 35 inches man, og 2500 RPM. (Skyt meg gjerne om eg tek feil. Det har eg gjort før. (Skote meg altså)) :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...