Jan Arild Gjemble Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Jeg har planlagt å gjøre en reprise på The Great Alaskan Tour nå ettersom det har kommet mange nye addons og oppgraderinger i området og som forbedre Alaska noe voldsomt. Her følger første etappe på denne turen: Første leg på turen er Annette Island - Hydaburg - Craig - Clawock - Point Baker - North Whale - Ketchikan. Forlater Annette Island om morgenen Pit stop i Hydaburg Forlater Hydaburg Passerer Craig Passerer Klawock Lander på Klawock airport Forlater Klawock Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Nydelig landskap ja Passerer Point Protection og svinger mot North Whale Passerer North Whale Passerer Coffman Cove Båt som sleper tvillingbåt eller? Inn for landing i Ketchikan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik Simonsen Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kan bare si at dette var fine bilder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Virkelig pene bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Kan ikke si annet enn at dette var veldig flott! Elsker bilder med god stemning, det fikk jeg store doser av her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Takk takk alle sammen. Prøver å få til noe ekstra og skape stemning i bildene, så de forteller en historie. Turen idag var iallefall flott og gleder meg allerede på neste etappe som blir denne ruten: Ketchikan - Bell Island Hot Springs - Wrangell - Petersburg - Kake - Baranof - Sitka. Petersburg er foressten grunnlagt av en Nordmann og det er mye rosemaling av husene mot sjøkanten og 17. mai feires den dag idag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Topp bilder Jan Aild. Jeg så at UTX Canada var oppe i versjon 1.2 og UTX Alaska var kommet med V.1.1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 19. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2010 Takker for den infoen Fred. Det hadde jeg ikke fått med meg Oppdatert nå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Flotte bilete. Men det ser ut til at du køyrer maskina på eit høgt turtal? (Ref: Prop lever i max forward position). Beaveren har vel jamnt over eit turtal på 1800-2000 RPM på cruise om eg ikkje hugsar heilt feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 20. mai 2010 Premium Medlem Del Skrevet 20. mai 2010 Great, herlig, supert, mens vi andre leker bushpiloter, så ER du bushpilot :grin: !! Alltid på farten, og som regel sammen med din trofaste Beaver. Flyr selv mye i samme område som deg, og det er like imponerende for hver gang. Praktfulle bilder Jan Arild ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Arild Gjemble Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 Du har nok helt rett Torstein. Det gikk nok på høyt turtall på deler av denne turen. Samtidig skal vel prop lever i max posisjon under approach og climb, skal den ikke? Ellers takk til både deg og Ernie for kommentarene. Du vet Ernie, jeg er høyt og lavt enten det er i heavy eller low and slow Akkurat nå er jeg inne i en periode med koseturer og reoppdaging av Alaska igjen. Det er som dag og natt med og uten Ultimate Alaska og ikke minst Tongass Fjords Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 Jan Arild: Som regel er prop lever i full forward under avgang og landing samt ground ops. Det e spesifikke climb power settings og slike ting ein kan nytta. Under approach set ein gjerne prop full forward på finalen, eller når det passar. Sjølve nytta eg GUMP check på finalen. Gas, Undercarriage, Mixture, Prop. Dette gjorde eg rundt 300 fot over FE. Om eg ikkje hugsar feil så er climb power på beaveren 35 inches man, og 2500 RPM. (Skyt meg gjerne om eg tek feil. Det har eg gjort før. (Skote meg altså)) :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.