Gå til innhold

Delvis utenfor emne: Problemer vedr. FS98


Hans Nikolai Førde

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Beklager å måtte påste dette innlegget her, men jeg ser at det ikke akkurat bobler og syrer i FS98-forumet, og dette problemer haster litt, for nå har jeg slitt med det i to netter på rad.

 

Saken er like enkel som den er irriterende: Når jeg starter FS98 (som jeg har gått tilbake fordi jeg savner det!) får jeg følgende feilmelding: "Fltsim98 has caused an error in PANELS.DLL. Fltsim98 will now close. If you continue to experience problems, bla, bla bla". Maskinen er blitt restartet 295 ganger, minst!

 

Installasjonen er helt ren, og er gjort fra en genuin FS98-CD. Ingen addons er lagt inn, ingen fly, ingen scenery, ingen program.

 

Hva i all verden gjør jeg galt? Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

 

På forhånd takk!

 

Hans Nikolai Førde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er moderator for FS 98 og følger med.....

 

Det som er mest sannsynelig problemet her, er at du har hatt FS 98 før på maskinen ? Da vil den innstallere seg oppå gamle filer og finne igjen av det gamle oppsettet.

 

Det kan også være at innlesingen fra CD-platen, ikke foregikk korrekt og at innstallasjonen gikk skeis. Prøv å legge FS 98 inn en gang til.

 

Det siste jeg kan gi et tips om er at det er feil på harddisken din. Prøv scandisk eller skjekk overflaten på HD-en din, med et annet program. Gjerne en diskopprydding/defragmentering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Sjekk hva som ligger eller mangler i panel-mappa til flyet du bruker. Er vel her konflikten skapes.

Jeg bruker kun standard FS-fly nå, og feilmeldingen kommer før jeg i det hele tatt kommer inn på hovedmenyen.

 

Har installert utallige ganger, uten at det har hjulpet. Får ta en titt på den patchen din...Du har ikke konkret filbane til den også, kanskje? Vet ikke riktig hvilken patch du tenker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...