Gå til innhold

Videre til Antigua


Anbefalte innlegg

Siden det ikke gikk noen flighter med 737 til St.Maarten fra Bridgetown i dag, gikk turen heller til en annen øy, Antigua (V.C Bird international airport).

 

TBPBTAPA.jpg

 

TBPBTAPA2.jpg

 

Litt trafikk om morningen her i Bridgetown:

TBPBTAPA3.jpg

 

Jeg har fått P/S og taxi-tillatelse til exit 2 til RWY 09, legg merke til vindpølse som tydelig bærer preg av 15 knop direkte motvind:

TBPBTAPA4.jpg

 

Jeg får IFR clearance til Antigua på holdingpoint til RWY 09, ATCen er en resignert real life controller, og jeg sleit litt med å holde tempo hans på frekvensen, og måtte be han gjenta clearancen. Da det var gjort tok jeg av, og svingte left turn (Litt for fort ifølge hans chart, som var nylig oppdaterte selvfølgelig).

TBPBTAPA5.jpg

 

Resten av departuren gikk fint. Jeg og ATCen hadde en trivelig samtale på chatten, og jeg fikk vite litt mer om hvor jeg kunne få tak i mer oppdaterte charts osv.

TBPBTAPA7.jpg

 

Etter ca 40 min airbourne, var det på tide med descent. Fløy en VOR/DME approach til RWY 07 på TAPA flyplass. Her jeg rett ved top of descent:

TBPBTAPA8.jpg

 

TBPBTAPA9.jpg

 

Uredigert bilde fra final:

TBPBTAPA10.jpg

 

Welcome to V.C Bird international airport!

TBPBTAPA11.jpg

 

Det var alt for denne gangen. Tilbake med flere bilder på neste perm ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...