Gå til innhold

Standaren på karibiske flyselskaper...?


Emil Topstad

Anbefalte innlegg

Da er det en god mulighet for at det blir en flygning med Air Caraibes på meg. Har snakket med "mannen" i reisebyrået, han sa til meg som følger:

 

"Air caraibe er flyselskapet til Guadeloupe og Martinique og de er billige men Air France er ikke noe stort bedre for å si det slik."

 

Etter hva jeg tolker det som så betyr det at "flysikkerheten" eller hva jeg skal si ikke er den samme som hos KLM eller Widerøe..

 

Men reisemålet det er snakk om hører til Frankrike, det vil da si at det er et "lite stykke" EU i Karibien, og at dette flyselskapet får fly til EU må jo bety at de er sikkre å fly med.

Men det er ikke nok med 100% det skal være 150% sikkert å fly med flyet før jeg setter meg i setet.

 

Hvordan ville dere tolket det, og hva har dere å si til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel slik at alt som flyr til Europa unntatt Air China er trygt, for de er jo tatt i slurv av vedlikehold og har piloter som knapt snakker engelsk. Dessuten skal du vite at flyindustrien er litt pengestyrt, og noen sjanser blir alltid tatt. Sånn er det uansett, itillegg er det slik selskapene og pilotene har press på seg for å få fram sin pax i tide og å holde kostnadene nede og ikke få med seg mer flyplassavgifter enn det som er helt nødvendig.

 

Men alt i Europa og USA er nok så trygt som du får det :) . Og husk skjer det noe så skjer det noe, det får du ikke gjort noe med, du får bare håpe at piloten vet hva han skal gjøre for å løse situasjon best mulig :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også sies at Air Caraibes har kun en accident/incident. Og den var dødelig. Samtlige ombord døde. Det var en DHC-6 Twin Otter i 2001. Alle 17 passasjerer + 2 crew døde da flyet traff ett hus ved St. Barths. En mann døde i huset, mens kona ble skadet.

 

 

Dette er jo 9 år siden, og skylden ble lagt på at piloten hadde lite erfaring med St. Barths, og Twin Otter i det hele tatt. Samt at han hadde ett stort press på seg ved landing på den flyplassen.

 

 

Vil si de er relativt trygge da.

 

Air Caraibes oppererer med 3-3-3 seating på både -300 og -200. Dog har de 2-3-2 config helt bak, som kan oppleves som mye behageligere.

 

A330-200 har 115 grader recline, og 79 cm mellom setene, mens A330-300 har 122 grader recline og 81 cm mellom setene, og begge typene har AVOD.

plancabinesen.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...