Gå til innhold

Seilfly....


Even Kalleberg

Anbefalte innlegg

Men all honnør til Rune Jansen som laget dette og fikk satt det på spissen! Har en egen motorflyversjon som vil komme opp iløpet av dagen håper jeg. Siden det er propellfly vil det bli en del heftige manøvere som ikke engang Roland kan kopiere. Og da blekner dette:

 

quote:

Opprinnelig postet av Even Kalleberg:

Det var Roland som hadde den heftige low-passen på Nome for noen år tilbake. Inverted 2 meter over bakken avsluttet med en stall, etterfulgt av nødlanding i vannet. Fordi han ikke hadde motor til å dra seg opp igjen.

Får bare håpe Jansen har plass på hjemmesida si så jeg får lastet opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm… Denne Roland fyren, skulle jeg blitt bedre kjent med "[Cool]" . For jeg ler meg i hel av disse innleggene som handler om han. Jeg forstår godt at arrangørene måtte avlyse F16 displayet, for å finne plass til Roland.

 

Jeg selv satset på en framtid som Kamikaze pilot, men jeg fant fort ut at det ikke var noe å sikte ( i ordets sanne betydning ) på "[stort .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mye oppstyr rundt Roland, så foreslår jeg at dere tar en titt på disse bildene av han. Etter det jeg har hørt har han faktisk hatt acro seilflyturer i forkant av alle disse seansene. Meget lett å se på grunn av det åpenlyst samme smilet på alle bildene. Og jaggu ser mannen ut til å ha godt av å fly, for dette er gutten som ikke har forandret seg mye siden 1977!

 

Hvis man hører musikken hans også så er det helt tydlig seilflyvning som opptar han. Han gjør det umulige til virkelighet den mannen!

 

[ 10-08-2002, 11:54: Endret av: Even Kalleberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien hans har nok måttet sitte aleine mang en gang ja.. Det er innspillinger, turneer (noe han har kuttet ned på) og alt annet. "[blink]"

 

Joda det stemmer det med filmen, Rune. Sitter på den her hjemme, og tro meg, det er virkelig kamikazeflyvning en er vitne til der! Roland er simpelthen ikke tam når det gjelder trekkspill og fly...

 

Roland er sinna på en annen.... Her kan du se hva han er kapabel til en onsdag ettermiddag. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke Roland skiller på de to Dag, trekkspill og flyging går hånd i hånd.....han uttalte vel også en gang, at han henter mye inspirasjon fra tiden i lufta, og at den er en direkte årsak til superhit`n "På Festplatsen"....

 

Kan også nevne at han flyr fra spillejobb til spillejobb, og at d hender han glemmer å ta av seg trekkspillet. (Hvordan han får plass i cockpit da, er meg en gåte. Han presser seg antakeligvis godt ned i setet med canopy)

 

Ellers gir han lite intervjuer, han er visst hard på flaska...shampoflaska

 

Gleder meg til den filmen Even!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer dere skriver om denne Roland Duden, innser jeg at jeg og han har mye til felles, tror faktisk han kunne blitt min pal "[stort . Tror også at han er en bedre musiker enn denne Bjørn Rosenstrøm, som jeg nevnte i et innlegg i en annen tråd.

 

Min Farfar spilte faktisk på trekkspill selv, så kanskje jeg har et talent for det. Det skal vist ligge i familien, vi er Gærn alle mann "[stort .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du jeg skal formidle kontakt Roy??

 

Han slipper sjelden folk innpå seg, men jeg kompa litt for han på en spillejobb han hadde sleipa til seg oppe i Høyjord!

Vi ble vel mer eller mindre kjent kan jeg si, jeg fikk iallefall lov til å vaske håret hans litt utpå kveldinga. (To ganger + balsam FØR- ETTER)

Han kan bli litt sinna hvis du fetter til instrumentet hans, men han er ellers en grei kar.

 

[ 11-08-2002, 09:47: Endret av: Rune Jansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel avsløre at han pleier å bruke acetylisatsyre som shampoooo og ZykloneB som hårspray etterpå...

 

Som han sier: Det skal inte stå på pängarna.

 

Som dere skjønner så er dette to produkter som kan være vanskelig å få tak på. (ZykloneB ble som kjent ikke brukt mye etter 1945)

 

quote:

Opprinnelig postet av Roy Gjæringen

Jo mer dere skriver om denne Roland Duden, innser jeg at jeg og han har mye til felles

Har dere samme frisyre? "[stort Gabong!

 

[ 11-08-2002, 11:21: Endret av: Even Kalleberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tilbake til emnet igjen... Har vært og sett på et seilflyshow idag...Jarlsberg Fritidssenter. Er mildt sagt imponert over koordinasjonen mellom hender,føtter og hode der ja. Dette kommer det til å bli snakket leeeeenge om på Jarlsberg tenker jeg.

 

Når det er sagt så er det vel ikke til å unngå å nevne at Roland sine prestasjoner overgår dette mange ganger! "[stort

 

[ 11-08-2002, 19:06: Endret av: Even Kalleberg ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...