Gå til innhold

F-16 Simulatoren i Bodø!!


Tormod Ihlen

Anbefalte innlegg

Hei hei..

 

I dag var jeg så heldig at jeg fikk prøve forsvarets F-16 simmulator i Bodø.. Det var noe av det råeste jeg har gjordt på lenge "[smil]""[smil]"

Jeg stakk egentlig bare innomm simulatorhuset for å se på simmulatoren, men etter at en F-16 pilot hadde foretatt en instrumentlanding med nesten null sikt, spurte de om jeg ville prøve en tur.. De trengte ikke be meg to ganger, så jeg hoppet oppi cockpit og flyet ble linet opp på 07 på ENBO!! Da var det bare og skyve throttle-stikka så langt frem den gikk og trekke i stikka ved ca 150 knots, og opp det for med 5-trinns AB aktivert.. etter og ha fløyet litt low-level og akrobatikk i 20 min, bar det tilbake til ENBO og jeg gjorde (ikke for å skryte), men jeg gjorde faktisk en perfekt landing!! "[stort

 

Det neste blir vel og få baksetetur med en virkelig F-16, det gleder jeg meg til!! "[blink]"

 

[ 30-07-2002, 17:12: Endret av: Tormod Ihlen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Beklager litt sen respoms, men jeg har jobba en del den siste tida!!

quote:

Når du sier perfekt landing.

Hva mener du med det sa de etterpå at du tokk en perfekt landing eller var det noe du følte på deg.


Jeg mener stort sett det jeg sa, nemlig at jeg tok en perfekt landing. Jeg satt alene i rommet, så det er bare hva jeg selv syntes jeg gjorde da.. "[smil]"

 

quote:

Kjenner du noen der siden du var innom simulatorbygget?

Jeg jobber på Flystsjonen som Crew Chief assistent på F-16, så jeg kjørte bare innom..

Cockpiten var 100 % identisk med en virkelig F-16A cockpit, sett bort ifra at du ikke hadde noen cannopy rundt deg. For bildet bruktes 3 prosjektorer på tre lærretter, som dannet en ca 160 grades sirkel rundt cocpit. Men allikevel var det ikke i nærheten av den samme samme følelsen og sitte i denne cockpiten, som å sitte i en ekte, for der har du en cannopy rundt deg, to meter ned til bakken og flykroppen bak deg når du snur på hodet.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...