Einar Kristiansen Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Litt artig syn da jeg åpnet flightradar24.com nå, tydeligvis så har de fleste valgt en litt nordlig airways for cross oacen. Hele 6 heavy's paserte nå Nordland på 15 minutter derblant en A380. Dette er skjelden vare så lenge jeg har fulgt med på radaren. Qutar Arways QTR077 b-772 Doha-Huston Qutar Arways QTR051 b-773 Doha-Washington Emirates UAE201 b-773 Dubai- New York Emirates UAE225 b-773 Dubai-San Fransisco Emirates UAE241 A380-8 Dubai-Toronto Aeroflot AFL315 A330-3 Moscow-New York Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Oi, Dubai-San Fransisco. Noen som vet NM på denne her ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Dubai-San Fransisco er LANGT. Computed route from DUBAI INTL (OMDB, OM) to SAN FRANCISCO INTL (KSFO, KS): 114 fixes, 7944.8 nautical miles Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Å hellige maria! Da kan ikke den T7 være fullastet ? Krysser vel nesten nordpolen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Hmm, dette må i så fall ha gått bare akkurat. Ifølge Boeing er max rekkevidde på 777-300ER 7930NM Flytiden er nærmere 16 timer i følge Flightaware. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Ifølge boeing sine sider er max range på en Boeing 777-300ER 7,930 nautical miles. Men så er det en del ting som spiller inn. Seteconfig. Jo mindre seter, jo lengre rekkevidde. Cargo/bagasje. Jo mindre jo lengre kan den fly. Vind. Med en brukbar motvindskomponent vil max range bli redusert. Og med en brukbar tailvind vil range bli noe lengre. Boeing oppgir max range med 3clas config med max antal seter i hver seksjon, men uten noe cargo. Det er dermed ikke sagt at en B773ER ikke ville kunne fly opp mot 8000nm selv med cargo. Om selskapet har en romslig cabin vil man alikavell kunne ha med cargo og kunne fly max range. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Kjærstad Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Du har poeng der Steinar, interessant lesning Men, synes ennå at det var langt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymond Bergseng Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Krysser vel nesten nordpolen ? Siden den fløy over nordland kommer den nok neppe i nærheten av nordpolen. Men den vil nok komme godt innover Grønland og gjennom det meste av Canada Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 For mer info om dette med max range osv kan jeg anbefale denne tråden i et naboforum. http://forum.scanair.no/showthread.php?t=54578 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 2. april 2010 Forfatter Del Skrevet 2. april 2010 I følge IPPC wather center var det gunsting medvindsforhold for nordlig trac i dag,lavtrykk over Island og Nordsjøen gjør saken biff for weery long haul..Tror nok UAE225 ikke hadde noen ploblemer med å nå frem. Aeroflot AFL321 b-767-300 Moscow -Los Angeles passerte via GILEN for oacen for noen timer siden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.