Gå til innhold

Anti aliasing ?


Henrik Jensen

Anbefalte innlegg

Hej hej !

 

Det er sikkert ikke det rette forum. Men !

 

Kan man på nogen måde hæve anti aliasing i FS 2002 ?

 

Når jeg ser et fly fra siden ser det meget hakket ud !

 

Illustration :

_

|_________

|____________

|______________

|______________

 

Håber i forstår hvad jeg mener ! "[smil]"

 

Mvh. Henrik Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Svein Olsen:

Antialiasing er et must hvis det skal se pent ut, og ikke ligne på et C-64 spill fra tidlig åttitall. Jeg kjører selv på 6x AA og det er nydelig !! (GF4-kort)

Høres bra ut! Jeg har det samme (GeForce 4). Men HVOR kan man heve anti-aliasingen på selve KORTET?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej !

 

Nu fandt jeg ud af det, jeg sad og ændrede indstillingerne på kortet uden at lukke FS for at se ændringerne, men man er jo nødt til at lukke FS for at se ændringerne hvis man ændrer på kortet, og det ser jo meget bedre ud med kortets A.A. istædet for FS´s A.A.

 

Tak for hjælpen. "[smil]"

 

Man kan ændre kortets A.A. ved at gøre følgende :

 

Kontrolpanel

Skærm

Indstillinger

Avanceret

Geforce 4 MX (eller hvad dit kort nu hedder)

Yderlige egenskaber

Flyt prikken til 6xA.A.

OK

OK

OK

Alt+F4

Start FS2002

Nyd synet "[stort

 

Sådan er det ihvertfald på min computer.

 

Mvh. Henrik Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej hej !

 

Jeg ved ikke om man får bedre ydelse ved at bruge kortets A.A. Men det ser meget bedre ud i hvert fald !

 

Men det kommer selvfølgelig an på hvilket skærmkort du har.

Jeg har Kun et Geforce 2 400 MX, (tror jeg nok det er "[smil]" ) og det ser meget bedre ud end FS2002´s A.A. !

 

Mvh. Henrik Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens. Vil det være nok for meg å kjøpe et ut av de beste GeForce 4 kortene på markedet for å få kraftig ytelse til spill som FS2002 feks. Har AMD 800, 256 MB SD RAM.

 

Mest sannsynlig må man vel oppgradere hele maskina.

 

Bruker nå et GeForce 2 (ASUS V7700)

 

Vil forskjellen være stor om jeg bytter skjermkort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Agnor Bertheussen:

Hallo folkens. Vil det være nok for meg å kjøpe et ut av de beste GeForce 4 kortene på markedet for å få kraftig ytelse til spill som FS2002 feks. Har AMD 800, 256 MB SD RAM.

Jeg er akkurat i ferd med å oppdatere maskinen min, og venter på mer RAM og nytt grafikkort fra Komplett. Jeg har fra før 256MB ram og skal ha 512 om et par dager. Dessuten har jeg bestilt et Geforce4 Ti4200 istedenfor Geforce2MX som jeg har nå. Jeg venter at økningen i minne fra 256 til 512 vil gjøre en større forskjell enn et nytt grafikkort. Men det er bare mine antakelser siden Task Manager i Windows XP har vist at 256 MB minne ikke holder med annet enn default fly i FS2002.

 

Jeg har tenkt å installere minnet først og ta noen tester før jeg installerer grafikkortet, så om noen dager kan jeg kommer med mer reelle erfaringer hvis noen er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...