Gå til innhold

737 NG simulator i Bergen


kristin leirgulen

Anbefalte innlegg

Hei er det noen i Bergensområdet som kunne tenke seg og kunne gå sammen og anskaffe en 737 ng cokpit simulator , dette koster jo selfølgeligt mye penger men hadde man vert mangen nok i et andelslag kunne dette kansje lat seg gjenomføre . Tanken kunne jo vere og starte en klubb og det er sikkert folk som har forskjellige kompetansenivåer for og kunne drifte noe slikt selv er jeg dåligt på slike ting men kunne gått tenke meg det.Jeg vet om en simulator som er til salgs for 255000.- av type flightdeck solutions som også leverer inredning til boeing sine simulatorer,Utfordringene er jo og skaffe nok folk til at det er økonomiskt gjenomførbart og tekniskt insikt og ikke minst et sted man kunne være.jeg ville bare lufte dette for og skjekke interessen Hilsen jarle.jleir@broadpark.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et prosjekt som kommer til og spise penger.. :)

Men lykke til, gleder meg til og se hvordan dette utvikler seg! (JA, på en positiv måte!)

 

 

Men hva vil prisen på å bygge en slik simulator selv, sammenlignet med den prisen på 255.000?

 

Syntes den prisen virket veldig høy..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Arild sier så har vi startet Bergen Flysimulatorklubb og er pr idag 11 medlemmer hvorav to av medlemmene bygger hver sin B.737NG flysimulator. Mye av disse cockpitprosjektene bygges på FDS sine cokpitløsninger. Selv så holder jeg på å bygge en King Air flysimulator. Videre vurderer vi også på sikt å ha ett felles byggeprosjekt av eventuelt en generisk tomotors cockpit ala Baron. Om dette er av interesse kan du ta kontakt og melde deg inn i BFKL. Velkommen skal du være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...