Gå til innhold

MP søndag 14 mars.


Anbefalte innlegg

I dag var det duket for nok en tøsetur blandt oss gutta.

Noen av oss startet i Albany Bay, for deretter sette kursen til Scar Creek. Så gikk turen videre til Pemberton som var opprinnelig startsted for kvelden.

 

Noen skulle starte fra Las Vegas med svært metall for å møte oss i Vancouver.

 

Mye skyer og disig vær gjorde flygingen mot Scar Creek litt utfordrende. Fred leder an.

54269254.jpg

Over fjellet mot Scar Creek. (Ta det med ro, jeg fikk dyttet på plass stikka igjen og festet den med noe gammel tyggegummi jeg fant under setet :crazy: )

40428137.jpg

 

70112575.jpg

 

Tett formasjon mot Vancouver.

51071884.jpg

 

Noe problemer gjorde at jeg ikke fikk tatt bilder fra Vancouver, og noen fly var helt svarte for meg.

Men rekner med andre har bilder klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder Paul-André. Skikkelig bra de cockpit-bildene :)

 

Her kommer mine bilder fra søndagens noe spennende og annerledes multiplayeropplevelse. Denne gangen var det ryddet plass til både heavy iron og low and slow.

 

De "heavy" gutta startet fra Las Vegas og fløy cargo opp til Vancouver mens vi low and slow startet i Pemberton og fløy Fraser Valley ned til Hope og derifra ut sletta mot Vancouver. Planen var å time dette såpass at vi ankom Vancouver nogenlunde samtidig :)

 

Takk igjen til Fred og også Geir som fikk igang kveldens session. Kjempemorro som vanlig.

 

Her er mine bidrag bildemessig.

 

Noen av oss "tjuvstarta litt tidligere og fløy opp til Scar Creek og derfra til Pemberton. Her på vei ut av dalen i Scar Creek.

2010-3-14_19-42-12-398.jpg

 

Alle møtte opp i Pemberton og så var det full fart videre. Ernie i en Kodiak Quest for anledningen :)

2010-3-14_20-17-20-493.jpg

 

2010-3-14_20-23-57-84.jpg

 

2010-3-14_21-11-37-167.jpg

 

2010-3-14_20-48-37-772.jpg

 

2010-3-14_21-38-10-641.jpg

 

2010-3-14_21-42-24-784.jpg

 

2010-3-14_21-55-52-723.jpg

 

2010-3-14_21-59-58-797.jpg

 

2010-3-14_22-40-2-443.jpg

 

2010-3-14_22-41-22-393.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Knallfine reportasjer, både Paul-Andrè og Jan Arild !! Dere fikk fram den spesielle variasjonen på søndagens utflukt. Må si MP-turene har utviklet seg til noe veldig bra, og siste varianten med både små og store fly i fint samspill er bortimot genialt. Dermed er det plass for alle, enten du ønsker å fly svært og langt, eller smått og rått :D .

 

Selv valgte jeg Kodiak Quest denne gangen, så hadde jeg litt mer muskler for å slippe å bli akterutflydd. Men Quest`n er på langt nær så sjarmerende som Skywagon, så egentlig angret jeg litt på dette valget.......

q1-1.jpg

 

q2-1.jpg

 

q3-1.jpg

 

q4-1.jpg

 

q5-1.jpg

Siste biten inn mot Vancouver tenkte jeg å ta med Skywagon, men under flybytte gikk PCen helt berserk og det endte med full restart av hele maskineriet :cry: . Dermed ble jeg langt etter resten av gjengen, så det ble P-38 i stedenfor Cessna, og da varte det ikke lenge før jeg hadde dere andre i sikte.

 

q6-1.jpg

 

q7-1.jpg

Og nå kom kveldens høydepunkt da vi samlet oss på egnet spottested for å ta i mor de STORE gutta som kom langveis fra.

 

q8-1.jpg

 

q9-1.jpg

Og jeg er så barnslig anlagt at jeg synes det var en sterk opplevelse (virtuelt selvsagt :/ ) da sværingene dukket opp på finalen på rekke og rad. At det hos meg så ut som C-17 må skyldes de 3 årene jeg jobbet i Luftforsvaret :grin: .

 

q11.jpg

 

q12.jpg

Men til ære for hele opplegget og de som joinet oss med heavy metal, så var sistemann sivilt registrert :grin: . Pen landing og et verdig punktum for denne søndagens store happening. Og igjen, idèen om å fly både stort og smått åpner for nye utfordringer, og det burde vekke interesse for enda flere til å delta på denne svært så sosiale formen for MP.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...