Gå til innhold

Søndagstur på ny server.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Om det var selve jomfruturen er jeg usikker på, men det var i hvertfall en vellykket søndagstur uten lagg, og uten serverkrasj ( så lenge jeg var med). Vi brukte fremdeles TS2, men Geir Ove jobber videre med å tilpasse TS3. Fred holdt seg unna denne søndagen, men han hadde sørget for en innholdsrik navigasjonstur, som bragte oss fra små flystriper mellom ville fjell til nasjonale flyplasser med regulær flytrafikk. Vi var 7-8 stykker som holdt sammen i tykt og tynt, og turen startet i vindstille og fint vintervær, men det utviklet seg til allslags uvær underveis :D .

 

sun1.jpg

Her er vi et godt stykke ut i turen, været er fint men landskapet ga oss noen spenstige utfordringer.

 

sun2.jpg

Innflyvning mot Scar Creek var spektakulær.

 

sun3.jpg

Vi fulgte lange, dype daler ned mot fjorden, som til slutt ledet oss mot Hansen Airfield.

 

sun4.jpg

Nå var det at været begynte å tette seg til, samtidig som vinden økte i styrke. Litt morsomt hvor forskjellig dette kan oppleves, mens Jan Arild som jeg hang på, hadde fint og klart vær utover fjorden (bilder?).

 

sun5.jpg

Det klarnet litt i høyden, men til gjengjeld tettet tåka seg under oss.

 

sun6.jpg

Jan Arild gliser fornøyd i sin trofaste Beaver, mens jeg er mer nervøs for hvordan dette skal gå.

 

sun7.jpg

Hansen Airfield like i nærheten, men både sikten og vindstyrken prøver å jage oss vekk.

 

sun8.jpg

Ikke den enkleste landingen jeg har erfart, med bare centimeters klarning for vingetippene mellom høye trær :o .

 

sun9.jpg

Campbell River på sørspissen av Vancouver Island, en større flyplass med regulær flytrafikk. Her kommer Jan Arild taxende i et regn av gnister :grin: . Ikke at han har glemt å ta ut hjulene, men siden jeg ikke har samme versjon Beaver, viser MP-serveren default Beaver med flottører.

 

sun10.jpg

Her valgte jeg å hoppe av turen, etter 2 timers hyggelig og innholdsrik MP-opplevelse. Nokså liten og puslete mellom de store gutta, men storligen fornøyd med enda en fin søndagstur.

 

Have a nice day.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder som alltd, Ernst :cool:

Jeg blei litt forsinketi igår, var ute å på besøk hos en kar og fløy denne.

CockpithosKai.jpg

 

Men jeg kom med oppe ved Campbell river og fløy noen legs sammen med de som var igjen.

Det er jo nesten blitt som narkotika disse søndagsturene, så å miste en tur med gjengen er hele uka ødelagt :)

Men håper allikevel dere hadde en fin tur uten meg fra start.

Spesiell takk til "lokalkjente Per" som hadde mye å fortelle om sine bravader i dette området. :)

Kommer nok sterkere tilbake neste gang og i mellomtiden må alle ha en fortreffelig uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Akkuratja, det må vel kunne sies å være godkjent fraværsgrunn :grin: .

 

Joda, denne søndagen ble også veldig hyggelig, og Jan Arild vikarierte i lederrollen med største selvfølgelighet :D .

 

Rakk også å få med oss litt av Per sine lokalkunnskaper. Det setter en ekstra touch på realismen, når vi flyr i et så flott scenery, samtidig som vi guides av noen som faktisk har vært der :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at FLG's multiplayerserver kom opp igjen og stor takk til Geir som jobbet som en helt med å få opp serveren så vi "dødelige" ikke fikk abstinenser en søndagskveld.

 

Igjen hadde Fred laget en flott rute, som viste oss mye av hva FTX Pacific North West har å by på, men som også gir FSX-simmere med default scenery mye for pengene.

 

Her er noen av mine inntrykk fra søndagskveldens tur. Ikke de helt store bildene fra meg denne gangen og færre enn vanlig :)

 

Vi har funnet dalen vi skal ned for å komme fram til Scar Creek.

2010-3-7_20-31-44-558.jpg

 

2010-3-7_20-32-7-460.jpg

 

Det er bare vakkert, rett og slett. Får aldri nok av dette landskapet.

2010-3-7_20-34-44-351.jpg

 

Jeg må si at Scar Creek er en av favorittplassene i dette omårdet. Det ligger rett og slett på bush-toppen :)

2010-3-7_20-49-12-414.jpg

 

På vei ut dalen ned til fjorden fra Scar Creek. Nydelig, villt og vakkert landskap. Nesten som hjemme i Norge?

2010-3-7_20-51-21-711.jpg

 

Her har jeg taxet godt ut til kanten fra verdens smaleste stripe, Hansen airfield. Det var som Ernst sa, nesten så vingetuppene tok borti trærne på siden, og sjekk slopen også... utrolig hva de har klart å gjøre med sloped runways i PNW. Alle gress-striper har mins en eller gjerne flere slopes.

2010-3-7_21-28-31-260.jpg

 

2010-3-7_21-32-12-382.jpg

 

Herfra gikk turen over fjorden og videre nordover opp til Bella Bella og videre til Bella Coola og opp på fjellet igjen hvor den stoppet ved Anahim Lake.

 

Flott tur og gleder meg allerede til neste :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...