Eivin Stensø Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Fant ut i dag at ikke alle dager med online-flyging er like lystige. I dag skulle jeg delta på Arlanda realtime. Gledet meg. Etter en litt for lang sove-session slo det meg at man måtte bestille slot tid, så jeg fikk book'a en flight her midt på dagen: Stockholm-Østersund. SK070. Sa langt, så bra. Jeg gjorde mine forbredelser grundig og følte meg godt forbredt.(så godt forbredt man kan bli første gangen man flyr på Arlanda online) Jeg lastet ned kart og fikk tak i en flightplan, sjekket vær og vind og planla fuel, SID/STAR og approach(mulighet for å få VOR/DME i Østersund.) Satte meg i cockpiten 30 min før avgang og gjorde alt klart. Akkurat i det jeg logga meg på så frøs FS bom fast. Måtte avslutte med task-manageren og resette pc'en. Siden jeg hadde nokså god tid så lot jeg meg ikke stresse alt for mye. Jeg forsøkte igjen og fikk kontakt med ATC og rakk slot-tida med 2 minutters margin. - Puh! Alt funker...- Jaaa! Rett før jeg skulle ta kontakt med departure etter takeoff frøs det IGJEN!! Da var toget kjørt. Dro så hjem til Norge, der jeg skulle ta en sedvanlig flight: ENGM-ENVA. Alt gikk bra helt til mens jeg fikk klarering til siste descenten før ILS27 på Værnes. På mellom 5 og 6000ft fikk jeg pitot-blokkering og autoflighten gav maks rating og nesa gikk ned som et lodd. Heldigvis fikk jeg trykt alt-hold og speeda tilbake manuelt. Når den kom tilbake hadde jeg bortimot 350kt under FL100. -Artig! Heldigvis var kontrolleren svært så forståelig og vektorerte meg slik at jeg kom meg back on track . Festlig dag, men heldigvis ingen døde. Bortkastet var dagen ikke, for jeg lærte ett par viktige ting. En hyggelig kontroller på ENGM gav meg et par tips så på neste fly-inn skal det gå bedre. Sliten hilsen Braathens 672. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det var dagen din dette her da tydeligvis. Har, bank i bordet, ikke opplevd noen av disse etter Win7. Tidligere var det litt bingo om jeg fikk gjennomført flighten eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Absolutt ikke min dag men fikk heldigvis avklart at at man bør sette multiplayer range i SB4 til 4 miles når man deltar på fly-ins. Det blir visstnok krøll når altfor mange fly logger seg på samtidig. Pitot feilen er et velkjent fenomen som eksisterer mellom FS2004 og PMDG 737NG. JEg har forsøkt å hake av for prevent all ising i FSUIPC. Håper dette skal løse problemet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Men jeg lurer på hvordan i all verden du rakk og komme opp i hele 350 kts? :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivin Stensø Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Ekspermiment: Ligg på 250kt indikert på 6000'. Gi full guffe og pitch kraftig ned så skal du se hvor fort det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.