Gå til innhold

Ikke alt går som man hadde tenkt.

Eivin Stensø

Anbefalte innlegg

Fant ut i dag at ikke alle dager med online-flyging er like lystige. I dag skulle jeg delta på Arlanda realtime. Gledet meg. Etter en litt for lang sove-session slo det meg at man måtte bestille slot tid, så jeg fikk book'a en flight her midt på dagen: Stockholm-Østersund. SK070. Sa langt, så bra. Jeg gjorde mine forbredelser grundig og følte meg godt forbredt.(så godt forbredt man kan bli første gangen man flyr på Arlanda online) Jeg lastet ned kart og fikk tak i en flightplan, sjekket vær og vind og planla fuel, SID/STAR og approach(mulighet for å få VOR/DME i Østersund.)

Satte meg i cockpiten 30 min før avgang og gjorde alt klart. Akkurat i det jeg logga meg på så frøs FS bom fast. Måtte avslutte med task-manageren og resette pc'en. Siden jeg hadde nokså god tid så lot jeg meg ikke stresse alt for mye. Jeg forsøkte igjen og fikk kontakt med ATC og rakk slot-tida med 2 minutters margin. - Puh! Alt funker...- Jaaa! Rett før jeg skulle ta kontakt med departure etter takeoff frøs det IGJEN!! Da var toget kjørt.

Dro så hjem til Norge, der jeg skulle ta en sedvanlig flight: ENGM-ENVA. Alt gikk bra helt til mens jeg fikk klarering til siste descenten før ILS27 på Værnes. På mellom 5 og 6000ft fikk jeg pitot-blokkering og autoflighten gav maks rating og nesa gikk ned som et lodd. Heldigvis fikk jeg trykt alt-hold og speeda tilbake manuelt. Når den kom tilbake hadde jeg bortimot 350kt under FL100. -Artig! Heldigvis var kontrolleren svært så forståelig og vektorerte meg slik at jeg kom meg back on track . Festlig dag, men heldigvis ingen døde. :P

Bortkastet var dagen ikke, for jeg lærte ett par viktige ting. En hyggelig kontroller på ENGM gav meg et par tips så på neste fly-inn skal det gå bedre.

Sliten hilsen

Braathens 672. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke min dag men fikk heldigvis avklart at at man bør sette multiplayer range i SB4 til 4 miles når man deltar på fly-ins. Det blir visstnok krøll når altfor mange fly logger seg på samtidig. Pitot feilen er et velkjent fenomen som eksisterer mellom FS2004 og PMDG 737NG. JEg har forsøkt å hake av for prevent all ising i FSUIPC. Håper dette skal løse problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...