Gå til innhold

Plug&Play ATC-mikrofon selges!


Even Rognlien

Anbefalte innlegg

...nesten Plug&Play i hvertfall ;)

 

Som kanskje noen vet har jeg drevet en stund med å kjøpe inn og montere brukte, håndholdte mikrofoner slik at de kan brukes av oss virtuelle flygeledere på vatsim - men vil også fungere for de som flyr.

 

Jeg har nå 4 liggende her hjemme, en kommer i løpet av uka og en skal jeg beholde selv. En av dem skal jeg selge nå.

 

----------------------------------------------------

 

For å bruke denne mikrofonen trenger man et Windows operativsystem, en COM-port (RS232) og en vanlig mikrofoninngang med mulighet for 30db boost (De fleste PC'er har denne funksjonen - enten som en innstilling for hovedkortet/lydkortet eller automatisk).

 

Alt man behøver å gjøre er å legge inn et medfølgende program og plugge inn mikrofonen der den skal være. Har du ikke en ledig COM-port sender jeg med en USB->RS232 adapter som du får med på kjøpet ;)

 

---------------------------------------------------

 

Mikrofonen jeg selger er av det tyske merket 'PEIKER' og er tung og god å holde i. Den har en trykknapp som utløser et tastetrykk man vanligvis bruker tastaturet til å aktivere mens man snakker. Man velger altså et tastaturtrykk som det medfølgende programmet skal simulere og deretter velger man dette tastaturtrykket som snakkeknapp - for eks. i EuroScope. Hva den er brukt til vet jeg ikke, men den er svært lik typen de bruker på diverse kontrollsentraler - også i tårn. Merket er i hvertfall kjent i den ekte ATC-verdenen. Mikrofonen som selges ser omtrent ut som ny og er veldig pent brukt.

 

VIKTIG: Mikrofonens Push To Talk funksjon er kun blitt testet fungerende i VRC, EuroScope, i FSX multiplayer og Squawkbox. På min datamaskin fungerte ikke PTT med TeamSpeak 3 og FSInn.

DETTE KAN VARIERE FRA PC TIL PC!

 

Lyden i mikrofonen er helt OK, men ingen hi-fi mikrofon. Den er godt testet både bak radarscopen og i lufta, og piloter og flygelere sier de hører meg "Five by five"

 

Legger ved noen bilder:

 

Alt det originale på mikrofonen er bevart:

IMG_3302.jpg

 

Til venstre: RS-232 plugg (Til PC'ens COM-port)

Nederst: Til PC'ens mikrofoninngang

IMG_3303.jpg

 

Et nærbilde:

IMG_3304.jpg

 

----------------------------------------------------

 

Ekstremt vanskelig å bestemme noen pris på dette og for å være noenlunde rettferig legger jeg det ut som auksjon her på forumet.

 

Dere kjøper ved å legge inn bud. Minsteprisen er kr 400,- og budøkningen skal være på minimum kr 50,- per bud

 

Auksjonen vil vare frem til søndag 7. mars klokken 23.59. Eventuelle bud etter denne fristen blir ikke tellende.

 

 

Happy bidding! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...