Even Rognlien Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 ...nesten Plug&Play i hvertfall Som kanskje noen vet har jeg drevet en stund med å kjøpe inn og montere brukte, håndholdte mikrofoner slik at de kan brukes av oss virtuelle flygeledere på vatsim - men vil også fungere for de som flyr. Jeg har nå 4 liggende her hjemme, en kommer i løpet av uka og en skal jeg beholde selv. En av dem skal jeg selge nå. ---------------------------------------------------- For å bruke denne mikrofonen trenger man et Windows operativsystem, en COM-port (RS232) og en vanlig mikrofoninngang med mulighet for 30db boost (De fleste PC'er har denne funksjonen - enten som en innstilling for hovedkortet/lydkortet eller automatisk). Alt man behøver å gjøre er å legge inn et medfølgende program og plugge inn mikrofonen der den skal være. Har du ikke en ledig COM-port sender jeg med en USB->RS232 adapter som du får med på kjøpet --------------------------------------------------- Mikrofonen jeg selger er av det tyske merket 'PEIKER' og er tung og god å holde i. Den har en trykknapp som utløser et tastetrykk man vanligvis bruker tastaturet til å aktivere mens man snakker. Man velger altså et tastaturtrykk som det medfølgende programmet skal simulere og deretter velger man dette tastaturtrykket som snakkeknapp - for eks. i EuroScope. Hva den er brukt til vet jeg ikke, men den er svært lik typen de bruker på diverse kontrollsentraler - også i tårn. Merket er i hvertfall kjent i den ekte ATC-verdenen. Mikrofonen som selges ser omtrent ut som ny og er veldig pent brukt. VIKTIG: Mikrofonens Push To Talk funksjon er kun blitt testet fungerende i VRC, EuroScope, i FSX multiplayer og Squawkbox. På min datamaskin fungerte ikke PTT med TeamSpeak 3 og FSInn. DETTE KAN VARIERE FRA PC TIL PC! Lyden i mikrofonen er helt OK, men ingen hi-fi mikrofon. Den er godt testet både bak radarscopen og i lufta, og piloter og flygelere sier de hører meg "Five by five" Legger ved noen bilder: Alt det originale på mikrofonen er bevart: Til venstre: RS-232 plugg (Til PC'ens COM-port) Nederst: Til PC'ens mikrofoninngang Et nærbilde: ---------------------------------------------------- Ekstremt vanskelig å bestemme noen pris på dette og for å være noenlunde rettferig legger jeg det ut som auksjon her på forumet. Dere kjøper ved å legge inn bud. Minsteprisen er kr 400,- og budøkningen skal være på minimum kr 50,- per bud Auksjonen vil vare frem til søndag 7. mars klokken 23.59. Eventuelle bud etter denne fristen blir ikke tellende. Happy bidding! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 500kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Hassel da, du ødelegger jo morroa hvis du skal hoppe opp i 2 x minimum :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Byr 750kr, helst med com til usb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Hassel Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 800 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Hvor langt skal vi dra den Hassel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Taktiske er dere i hvertfall ikke, iom at budrundende stenger om 25 timer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Prøver en på tampen her da 850kr Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Rognlien Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Det var så vidt Jan Tore! Gratulerer! Skal sende den i løpet av uka. Tar kontakt på skype eller noe sånt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Supert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.