Gå til innhold

GPS-logg Tallinn-Oslo


Ishtiaq Khushi

Anbefalte innlegg

Jeg er fullstendig klar over at elektronisk utstyr som GPS skal være avslått under take-off og landing, men da jeg fløy fra Tallinn til Oslo tidligere idag, hadde jeg glemt å slå av GPS'en (Garmin Oregon) som lå i den innsjekkede kofferten. Til min store overraskelse har den logget hele turen uten avbrudd. Jeg poster her loggfilen i tilfelle det er flere her som interesserer seg for slikt på samme måte som meg. Den er egentlig mer interessant i Garmin Mapsource siden man da kan se hastighet og høyde på et hvilket som helst punkt, men siden ikke alle har programmet, har jeg konvertet den til Google Earth-format. Har også slettet loggen fra før og etter flyturen, for å ikke avsløre hvor jeg dro rett fra Gardermoen på vei hjem, og hva jeg gjorde i Tallinn...

 

Track001.kmz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok kunne bruke en vanlig bil-gps ja, enkelte har funksjon for å logge turene du har tatt.

 

Selv brukte jeg min Nokia 5630 Xpress Music, med en bluetooth-GPS med navn Nokia LD-4W. Denne festet jeg i cockpitvinduet på en 737-maskin, og ved hjelp av et program kalt "RaceChrono" logget jeg turen. Kunne deretter eksportere dette, og få det opp i f. eks google earth.

 

Veldig interessant å gjøre slik, selv om det som regel desverre ikke er tillatt ombord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...