Gå til innhold

Fly gravplasser?


Lars K. Rønes

Anbefalte innlegg

Ja, jeg lurte på å starte opp et prosjekt der jeg skal bygge en cockpit som er fleksibel til flere typer fly, men mest rettet mot en 737. Helst en 737 med glasscockpit. Tenkte på å lage et lite modul system der jeg kan bytte ut enkelte deler for å få fire motors cockpit, eller propell cockpit alt etter som hva man skal fly. Men mest rettet mot 737. Derfor trenger jeg da deler til en 737 cockpit. Hadde også vært stilig hvis jeg hadde fått tak i et skall også, men det er nok mer realistisk at jeg må bygge et slags skall. Koster mye og tar mye plass å få tak i et helt cockpit skall til en 737. "[stort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmeste du kommer en graveyard her i Norge må vel være Braatens flypark som står parkert på Sola. "[smil]"

 

Det finnes ingen graveyard for store fly i Norge. Gammle fly blir solgt til U-land. Det er svært få havarier med store fly, og de fleste vrak blir "lagret" hos havarikomisjonen. Når et vrak blir frigitt, blir det ofte destruert for å hindre at det blir solgt deler fra vraket som nytt (pirat deler). Eldre instrumenter og radioer blir ofte montert ut og solgt til USA, der de gir blaffen i FM-imunitet, 8,33 o.l....

 

For småfly er det litt anderledes. De fleste fly/radio-verksteder har nok noe gammelt matriell liggende. Det meste blir tatt vare på for å bli fixet opp "en gang i framtiden".

 

Du kan jo sjekke med teknisk hos SAS eller Braatens. Kanskje du har flaks, og de har noe snax liggende. "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...