Lars K. Rønes Skrevet 26. juni 2002 Skrevet 26. juni 2002 Er det noen fly gravplasser rundt om i nærheten av Norge? Kunne trengt noen flydeler til en cockpit.... Siter
Lars K. Rønes Skrevet 10. juli 2002 Forfatter Skrevet 10. juli 2002 Ingen som vet dette? Det skulle jo vel finnes et "fly opphoggeri" her omkring i nærheten? Må ha noen deler til en 737 cockpit. helst en glasscockpit eller en -400 cockpit Siter
Fred Solli Skrevet 10. juli 2002 Skrevet 10. juli 2002 Hei Det eneste stedet jeg veit om ligger i Nevada USA. Kanskje litt lang å dra!? Fred Siter
Lars K. Rønes Skrevet 11. juli 2002 Forfatter Skrevet 11. juli 2002 Ja, jeg lurte på å starte opp et prosjekt der jeg skal bygge en cockpit som er fleksibel til flere typer fly, men mest rettet mot en 737. Helst en 737 med glasscockpit. Tenkte på å lage et lite modul system der jeg kan bytte ut enkelte deler for å få fire motors cockpit, eller propell cockpit alt etter som hva man skal fly. Men mest rettet mot 737. Derfor trenger jeg da deler til en 737 cockpit. Hadde også vært stilig hvis jeg hadde fått tak i et skall også, men det er nok mer realistisk at jeg må bygge et slags skall. Koster mye og tar mye plass å få tak i et helt cockpit skall til en 737. Siter
Frode Danielsen Skrevet 11. juli 2002 Skrevet 11. juli 2002 Har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men kan det være en ide å sjekke med flyverksted for å høre om de har kasserte instrumenter som kanskje kan være verdt å fikle med? Siter
Antun Pejakovic Skrevet 12. juli 2002 Skrevet 12. juli 2002 Det nærmeste du kommer en graveyard her i Norge må vel være Braatens flypark som står parkert på Sola. Det finnes ingen graveyard for store fly i Norge. Gammle fly blir solgt til U-land. Det er svært få havarier med store fly, og de fleste vrak blir "lagret" hos havarikomisjonen. Når et vrak blir frigitt, blir det ofte destruert for å hindre at det blir solgt deler fra vraket som nytt (pirat deler). Eldre instrumenter og radioer blir ofte montert ut og solgt til USA, der de gir blaffen i FM-imunitet, 8,33 o.l.... For småfly er det litt anderledes. De fleste fly/radio-verksteder har nok noe gammelt matriell liggende. Det meste blir tatt vare på for å bli fixet opp "en gang i framtiden". Du kan jo sjekke med teknisk hos SAS eller Braatens. Kanskje du har flaks, og de har noe snax liggende. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.