Aslak Iversen Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 http://www.expressen.tv/nyheter/1.1847403/filmen-som-avslojar-kraschen-pa-arlanda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Bra de ikke kom seg opp i lufta da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje Tveten Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Hva skjedde med venstre motor? Det var jo grunn til at flyet svingte mot høyre, og de stoppet i brøytekanten. :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Nå er ikke jeg noen flymekaniker men er nok noe med at det enten kommer alt for mye eller altfor lite fuel inn i motor. Men dette er noe jeg tror, så det blir bare spekulasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Pilot:Engines stabilized....EPR/N1 set......oh shit. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Stangenes Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Det var jo en tydelig flameout på nr 1 motor. Den mistet tydeligvis all thrust på et øyeblikk, og ettersom nr 2 var på TOGA ble flyet ustabilt og været mot venstre. Det kan være at man brukte reverse thrust på RTO og dette skapte enda mer problemer for pilotene å holde flyet stødig. edit: jeg ser at det faktisk er lite trolig at det ble brukt reverser fordi flyet begynte å være mot venstre nesten øyeblikkelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Rønning Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 De rakk nok ikke sette motor nr. 2 revers engang, og om de gjorde det har det ikke så voldsom effekt, husk også at motoren vil bruke litt tid på og komme i revers. Rullebanen var sikkert også glatt, og med mindre de kunne sett noe på motorens oppførsel på forhånd var det nok lite eller ingenting de kunne få tid til og gjøre før de går av rullebanen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.