Gå til innhold

Pilot i militæret


Kristian Nafstad

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som vet om opptakskrav for å bli jagerflypilot i militæret?

Jeg spør om jagerflypilot slik at jeg kan ha mulighet for å bli det, samt vanlig pilot. Grunnen til det er at jeg er usikker enda.

 

Har nettopp begynt å trent igjen, og trenger å lage et opplegg.

Ev.t om noen vet hvor jeg kan finne det.

 

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det er veldg vanskelig å bli pilot i militæret. Men det er vi alle klar over.

 

Det finnes en treningsplan i egi av forsvaret som gjelder noen måender før opptak. Denne omfatter alle fysiske krav.

 

For å skaffe denne kan du gå inn på forsvarets hjemmesider og bestille info. Send dem en mail på --forsvaret@mil.no-- hvis du vil lurer på mer.

Hvor lenge har du til opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av begrensninger i enkelte lengder (sittehøyde er en av de) så er resten av kravene helt like for alle som skal bli flygere* i Luftforsvaret. Utdanningsløpet er også helt likt til og med den første flytypen i USA. Dette er T-6A Texan II som også kan lastes ned til FSX http://irissimulations.com/catalog/product_info.php?products_id=116

 

*) Helikopterflygere går vel utdannelsen som blir spesifisert under "helikopterflyger" på utdanningssidene (link nedenfor).

 

Luftforsvarets sider forteller også litt selv om du kan stryke alt som står om T-37B Tweet! -Der har T-6A tatt over på KSPS (Sheppard) nå, som siste base i USA. http://www.mil.no/luft/start/karriere/Luftforsvarets_flygeskole/jagerfly_/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...