Gå til innhold

Squakbox4 eller Fsinn?


Kjell-Erik_Aarsheim

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å prøve meg litt på Vatsim i kveld, i første rekke litt observasjon tenker jeg. Men skal jeg bruke FSinn eller Squawkbox4 med min FSX??

 

På VATSIM sine sider står det at FSX-brukere skal bruke FSinn, men lenger ned på siden så står det jo at både FSinn og Squawkbox 4 støtter både 2002/2004 og FSX....så da burde jo begge kunne brukes??

 

Hvem av disse er best? Bruker Windows 7 x64, hvis det har noe å si mtå kompatiblitet osv..

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt min første visitt i Vatsim-verden jeg også. Grunnet uheldige omstendigheter ble det ikke landing denne gangen, men jeg fikk en god føling med hvordan det hele fungerer, og neste gang er sikkert nybegynner-nervene bedre under kontroll også ;-)

 

Endte opp med SB4 siden så og si alle anbefalte dette. Gikk smertefritt å sette opp og var online i løpet av minutter.

 

Eneste problem jeg opplevde var at TWR ikke fikk flightplanen jeg sendte med SB - jeg prøvde tre ganger..... Fremdeles ingen FP som kom igjennom til tower, så endte opp med å logge ut av hele FS, melde inn flightplan på http://www.vatsim.net, og deretter logge inn i FS og Vatsim via SB4 igjen.... Da funket det, og tower kunne gi meg klarering..... Men hvorfor det ikke funket å sende den direkte med SB fatter jeg ikke....

 

Noen andre som har opplevd dette med SB??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp denne tråden igjen.

Har fått satt sammen ny pc og er nesten klar for å installere enten sb eller fsinn igjen.

Har brukt sb så lenge jeg kan huske og kan ikke si meg så allt for imponert. Husker at jeg ikke kunne se så mye skinns på andre fly, kan være at det finnes oppdateringer for det. Men det kommer vel av min egen sløvhet om ikke å sjekke dette opp.

Det jeg lurer på om fsinn er bedre på dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best FSInn. Flytrafikken er mye bedre animert med FSInn; flyene beveger seg mye smoothere (lite hakking), og de synker for eksempel ikke ned i rullebanen når de lander, noe de har en tendens til å gjøre med SB. I tillegg er det veldig enkelt og greit hvis man vil bruke egne AI-pakker for visning av online-trafikk. Installasjonsintrukser for FSInn, samt litt om å sette opp FSInn med AI-pakker, finner du for eksempel her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...