Gå til innhold

2. Verdenskrigprosjekt!


Anbefalte innlegg

FOLKENS!!! MINE GODE VENNER!!

HJELP MEG!!!! jeg skal i morgen kl 08:35 ha foredrag om følgende fly under 2. verdenskrig. Hvis noen hadde orket å nevne noen stikkord, ville det vært kjempe!!!!

 

SPITFIRE (battle of britain)

B-17 Flying Fortress (bombingene, og hvem som brukte dem)

Messerschmidt Me-109

Na p-51d mustang (hvem lagt/brukte, hvor, til hva)

og Focke wulf 190A-8

 

noen som hart noen som helt ting om disse, i korte trekk, pliiiiiiiiiiiis svar!!!!!

takker alle svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B17 ble brukt av amerikanerne til bombetokt verden over.

Den kunne lastets med 4000 pund med bomber.

Japanerne kalte dem "fire-motors jagerfly" på grunn av all skytsen den hadde med seg, også for at den kunne fly selv med store skader. De kom ofte tilbake til basen med store deler av drivstofftanken blåst vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ME-109 var den mest kjente og den mest produserte tyske jagerfly-typen under andre verdenskrig. De var ryggraden til Luftwaffe og ble etterhvert meget fryktet av allierte bombe-mannskap. Den var en verdig motstander til de tidlige versjoner av Spitfire. De fleste tapene av disse flyene var på grunn av bakke-ulykker. Det ble bygd over 33,000 av denne typen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FW 190 kom i kamp i 1941. Den var et godt fly i Luftwaffes hangar; med god manøveritet og væpnet til tennene. Den ble en fantastisk luft-til-luft jager og var overlegen over allierte fly før Spitfire IX kom. De hjalp med å snu USAs u-eskorterte bombe-tokt. De ble brukt i flokker for å bryte igjennom B-17 og B-24 formasjoner. Den ble raskt underlegen når P-38 og P-47 kom på banen senere i krigen. Den ble designet av Kurt Tank.

I hovedsak:

En hard motstander til de allierte, men det ble ikke produsert nok av dem til å gjøre noen forskjell av utfallet av krigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Johannes!

 

Jeg skal ikke være noen gledesdreper, nå som du har forsket endel selv, og fått drahjelp fra andre i forumet. Men det er vel litt offensivt å starte på en slik forberedelse så sent når du skal vise hva du er god for.

 

Skolelei? Ja det husker jeg så vidt "[stort , men når du kommer ut i det virkelige liv, er ikke en forberedelse fra kl 21:55 til neste morgen kl 08:35 det du kan flyte på. Bare et lite råd fra en gammel sliter "[blink]"

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Erik Langset:

Den ble raskt underlegen når P-38 og P-47 kom på banen senere i krigen.

En helt utrolig uttalelse, spoer du meg.

Anklager ikke deg for aa ha sagt det, Erik. Men hvor fant du denne informasjonen?

Hverken en P-47 eller P-38 hadde sjans i kamp mot en FW190. De er begge tunge fly, og var mindre manoevrerbare. Motorytelsen var noenlunde det samme, men alt i alt langtifra den jageren FW190 var.

Eneste flyene som var like gode som 190en var Spitfire IX og P-51D.

 

Mvh,

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel

Det var nå det jeg leste....

Det er ikke min skyld... "[Eek!]"

 

Ingen hårsmak, Johannes!

Hadde prosjekt om 2. verdenskrig selv, og vet hvordan det er å finne god informasjon..

Likevel må jeg si meg enig med Roald, når man får en karakter er det for å vise hvor godt du ligger an, og det vil skjære seg hvis du ikke gidder å følge med i timene og får svarene på neste prøve i et eller annet forum.

 

Likevel, godt å være til hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Arne Øverland:

???Lekser??

Ja særlig når eksamen er ferdig og det er ett par dager igjenn til ferie
"[blink]"

Examen jah.... kom ikje opp i muntlig elelr skriftlig eg... hehe feira med eit LAN heile helja "[stort ¨

Vart ytterst lite med soving då ja "[stikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeel, la oss si det sånn...det gikk rævva, fikk 3-..men let's face it! ER SKOLELEEIII!!!!!! skola slutter i mårra, og det er jo hull i hodet, å legge et så stort prosjekt så sent på året, når elevene er superdrittlei av skolen?

gaddæmn..

hehe..

go sommer alle sammen! og takk for..vel..hehe..hjelpen!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...