Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Godt nytt år og alt det der.

Satt og fomla litt på maskina her og fant igjen noen bilder jeg for lenge siden hadde tenkt å poste til Dr. Paulsen etter meget god hjelp med overklokking av min maskin.

Etter utallige innlegg med Christian fikk vi opp min E8400 fra 3GHz til 4+. Dette ga merkbar forskjell i fps og her er noen få smakebiter.

Legger til at maskina går på rundt 30-40 fps under flight med masse skyer og medium til høye instillinger.

Under taxi/takeoff/landinger på store komplexe airports detter det selvfølgelig noe men er fortsatt på rette sida av 20 tallet.

På disse bildene bruker jeg REX mens terrenget er default.

Maskina er en PMDG 747.

747depp.jpg

747Depp2.jpg

747Flight.jpg

747wing-1.jpg

747Land.jpg

Ok som dere skjønner er jeg meget godt fornøyd med settings og ytelse her nå.

Igjen en stor takk til Christian.

Kommer fryktelig forsinket disse bildene men håper det går greit.

Ops. Holdt på å glemme spec`s:

Cooler Master Mystique 631 Midi tower

OCZ 600W GameXStream Strømforsyning

Asus P5N-D nForce-750i SLI Socket 775

OCZ Platinum XTC 4096MB DDR2 PC6400 KIT (2 stk)

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz, Boxed Klokket til 4,04GHz

Noctua NH-C12P CPU Vifte 775

Scythe "Kaze Server 5.25" viftestyring

XFX GeForce 9800GTX 512MB Skjermkort

Western Digital Caviar SE16 SATA2 750GB

Western Digital Caviar SE16 SATA2 320GB

Håper dere likte bildene..

Skrevet

Hallo.

Jau nja nja. Etter jeg hadde hatt noen litt hyppige blå skjermer måtte jeg øke ett par hakk på VCore igjen.

Etter dette funker det mye bedre. En og annen blå men nå er det så skjelden at det ikke spiller noen rolle synes jeg.

Utrolig nok økte ikke core temp noe særlig heller etter disse hakkene, så da får vi tro alt er ok..

Skrevet

Oj, ja det var jo koselig, og godt nytt år selv! ;)

Tenkte faktisk på deg her om dagen da jeg ryddet ut av mappen "andres filer". Når det blir stille etter stormen er det vel vanligvis enten fordi vedkommende har gitt opp, eller fordi alt er greit. Det er alltid mest hyggelig når det er sistnevnte... :grin:

747-400X fra PMDG er meg bekjent det absolutt tyngste flyet vi har for FS (altså ikke nødvendigvis i MTOW, men for datamaskinen ;) ), så kan man bli fornøyd med det i FSX på en datamaskin som ikke er av de aller ferskeste, så bør man vel være fornøyd. Det høres ut som du bruker en overklokk som er helt i grenseland, men mitt håp er jo at du nå er i stand til å ta disse valgene, eventuelt gjøre nødvendige endringer selv. :)

Jeg syns det ser bra ut, REX er rett og slett vakkert, og det er Boeing 747 også. Men siden du fremhever nettopp REX, og jeg tilfeldigvis jo har sett dine conf-filer (dvs, slik de var), så blir årets første lille påminnelse/tips, et for REX, i tilfelle du ikke er klar over det;

Når man setter opp REX, og "injiserer" det i FSX så velger man også kvaliteten på bla HD-skyer (1024, 2048, eller 4096), og ideelt sett skal resten gå automatisk. Men så har FSX sin egne innebygde globale begrensning som overkjører REX, når det gjelder oppløsning på feks skyer. Og hvis man har endret noe i Options menyen på FSX etter at REX har kjørt inn skyene, så går denne begrenseren tilbake til standard, slik at neste tur blir med dårligere skyer. (Standard= 512 eller 1024, avhengig av maskinen).

Hos deg var standard 512, så tipset er at du går inn å sjekker at tallet er det samme som det du valgte i REX. Man bør se stor forskjell på 512 og 1024, og tildels også fra 1024 til 2048, mens fra feks 2048 til 4096 er mer subtilt, dog enormt mye mer resurskrevende. Målet er å ha det så høyt som mulig, men uten at det går ut over flyten. Hvorvidt det hos deg er 512, 1024, 2048, eller 4096 vet jeg ikke, men det er verdt å forsøke/sjekke og se om den står riktig, eventuelt om du "har råd til" noe mer.

Konkret er det bare og åpne FSX.cfg, finne denne linjen, og endre tallet dersom det er lavere enn skyene man valgte i REX:

TEXTURE_MAX_LOAD=512

Husk som sagt at hver gang man har endret noe i Options, så vil denne gå tilbake til standard, og må endres før simmen startes neste gang. Enten ved å kjøre REX, eller manuelt.

God tur videre, og takk for pene ord! :)

Skrevet

Hallo igjen Christian..

Legger meg flat og beklager så mye her.

Skriveleif av dimmensjoner. He he.

Jeg bruker ikke REX men FEX!!

Ble faktisk overasket selv når jeg så den bokstaven på ikonet når jeg skulle inn og sjekke ut det du hadde skrevet.

Slik kan det gå når man ikke følger med.

Men men. Så ikke ut som det var noe jeg kunne forandre på der inne i forhold til det du skrev om. Så da skal maskina få gå på 512 slik den gjør nå iogmed at jeg er såpass fornøyd med det..

Skrevet

Å ja, men det er jo jammen ikke bare enkelt og holde styr på alle disse forkortelsene, så både skrivefeil og sammenblandinger må det være rom for her. :grin:

FEX har såvidt jeg vet skyer i opp til 1024 i FSX, så prinsippet blir isåfall det samme. Men jeg vet ikke hvilke innstillinger man har i selve programmet. (FSX standard er forøvrig 256). Det er selvsagt opp til en hver hva man vil bruke, if it ain't broke -don't fix it, osv, osv. Men ville bare nevne det fordi man opp til et visst nivå kan få bedre utseende, uten noen merkbar kostnad i ytelse. Og sist du spurte om noe burde endres var det andre viktigere ting og tenke på, så da tok jeg det heller her nå. ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...