Gå til innhold

Mac & FS


Kristoffer_Hansen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Man kan ha FS på Mac ja ;)

Da må man kjøre Windows som OS. Enten via Bootcamp eller andre liknende alternativ. Men jeg; jeg gikk over til Xplane på Mac og det angrer jeg ikke på i hele tatt! Kjører fremdeles litt FS på gammel PCn, men det er det kun en grunn til, og det er at VAet jeg flyr for(Frontier) bruker FSAirlines og det fungerer ikke med mac :(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

Jag har kört mac nu sedan 1989. Jag jobbar i den grafiska branschen och den domineras av Apple-datorer sedan "urminnes" tider.

I alla moderna Macar kan man installera Windows. Själv har jag kört PC i Mac sedan många år tillbaka och det fungerar mycket bra.

Viktigt är dock att installera Windows genom BootCamp vilket innebär att man startar om datorn i "ren" PC-miljö.

Det finns ju mjukvara som t.ex VmWare eller Parallels där man installerar Windows som sedan emuleras i macen utan krav på omstart av datorn. Men då kan man inte köra tunga apps. Windows blir rejält mycket segare än i BootCamp.

 

FS har jag också kört under flera år utan problem i min Mac i BootCamp och WindowsXP. Allt rullar på bra trots att min Mac har några år på nacken nu.

Så du kan lugnt köpa en modern Mac idag och installera WindowsXP eller Vista. BootCamp följer med alla Macar man köper idag. Man installerar Windows på en egen partition i Macen.

Viktigt är då att man inte "snålar" med utrymmet för den partitionen - ge den ett rejält antal GB så det räcker till för alla Megasceneries och addons du säkert kommer att komplettera FS med senare.

Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sige det sådan, at hvis du er hardcore gamer, så skal du ikke købe Mac. Jeg har en to år gammel MacBook Pro, som jeg tidligere kørte Windows på via Bootcamp, men FSX og Call of Duty 4 havde den problemer med. Derfor købte jeg også en almindelig stationær PC for nogle måneder siden.

 

Men til alt andet brug end hardcore gaming, vil jeg helt klart anbefale Mac. Og kanskje kan de nyeste modeller også køre FSX uden problemer.

Hvis jeg bare skal surfe på nettet eller redigere billeder/video/webside, så bruger jeg altid min MacBook. Mac OSX er et langt bedre, mere intuitivt og problemfrit OS end Windows, i mine øjne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...